מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

התגייסה חודש לאחר לידת הבן: הקצינה הדתייה נבחרה לאשת השנה

רס"ן במילואים אוריה ברוכי כהן נבחרה לאשת השנה של תנועת אמונה. ברוכי כהן התגייסה למילואים כקצינת נפגעים חודש לאחר לידת בנה, וממונה על המועצה הדתית שדות נגב

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/24 17:31 כה באדר א'

התגייסה חודש לאחר לידת הבן: הקצינה הדתייה נבחרה לאשת השנה
אשת השנה לשנת 2024- רס"ן במיל' אוריה ברוכי כהן, צילום: ללא

לרגל יום האישה הבינלאומי נערך בכנסת אירוע מיוחד של חה"כ מיכל וולדיגר ותנועת האישה הדתית אמונה ובו נבחרה אשת השנה של תנועת אמונה לשנת 2024. השנה הוחלט כי הבחירה תהיה באישה פורצת דרך שתרמה תרומה משמעותית לחברה בימי המלחמה- גיבורה בחזית ובעורף. לוועדה הוגשו עשרות הצעות ובסופן החליטה הועדה לבחור ברס"ן במילואים אוריה ברוכי כהן כאשת השנה לשנת 2024.

חודש לאחר לידת בנה הרביעי - התגייסה למילואים

רס"ן במיל' אוריה ברוכי כהן, החליטה ב-7 באוקטובר, חודש לאחר לידה בנה הרביעי, להתגייס למילואים במערך הנפגעים של צה"ל שם שירתה כקצינה במשך שנים. מאז היא משמשת כסגנית מפקדת בבתי החולים בדרום, כאשר במסגרת תפקידה אחראית על קצינות הנפגעים שפועלות בבתי החולים ועל הליווי של משפחות פצועי צה"ל.

ברוכי כהן, בת ה-35, גדלה בקריית ארבע, ופרצה דרך גם באזרחות כאשר לפני כשנתיים הפכה לאישה הצעירה ביותר בישראל שנבחרה לעמוד בראש מועצה דתית - במועצת שדות נגב. מאז מובילה מהפכה במועצה בתחום שירותי הדת, בדגש על השירות לנשות היישובים כשבין היתר שמה דגש על נושא הטבילה והמקוואות.

אשת השנה לשנת 2024- רס"ן במיל

אשת השנה לשנת 2024- רס"ן במיל' אוריה ברוכי כהן צילום: תנועת אמונה

ברוכי כהן: "זו השליחות שלי"

ברוכי כהן, תושבת כפר מימון שבעוטף עזה, פונתה מביתה יחד עם משפחתה בראשית המלחמה למלון בירושלים, כשרק לאחרונה שבו לביתם בעוטף. מאז ראשית המלחמה, ברוכי כהן מתמרנת בין שירות המילואים והדאגה לפצועים, לבין המשך תחזוק וקידום שירותי הדת במועצת שדות נגב ובין המשפחה- בעלה שגויס למילואים במערך הנפגעים וארבעת ילדיהם.

אוריה ברוכי כהן סיפרה בהתרגשות: "עוד מהיותי נערה אני יודעת שאם אני רוצה ויכולה - אז אעשה זאת, בלי שתקרות כאלה ואחרות יגבילו אותי. כך גם בתפקיד הנוכחי כממונה על המועצה הדתית וכך גם במילואים במלחמה. זו השליחות שלי ושלנו בעת הזו, לקחת חלק במאמץ הלאומי בזמן המערכה. בנוסף, אמנם רק אני מקבלת את התואר, אך יחד איתי צריכות להיות עוד עשרות אלפי נשות מילואים, גם הן גיבורות בחזית וגיבורות בעורף."