נשיאת המכללה לחינוך: לא נשתמש בביטוי "יחד ננצח" - פוגע בסטודנטים הערבים

נשיאת מכללת בית ברל נשאלה על ההתמודדות עם המתח בין הסטודנטים היהודים לערבים בקמפוס וסיפרה: "הבנו שבשביל הסטודנטים הערבים במכללה 'יחד ננצח' זה לא סלוגן מכיל. שינינו את זה ל'נצמח מזה יחד'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/24 21:27 כד באדר א'

נשיאת המכללה לחינוך: לא נשתמש בביטוי "יחד ננצח" - פוגע בסטודנטים הערבים
סטודנטים, ארכיון, צילום: Olivier Fitoussi,Flash90

שנת הלימודים בעיצומה, והקונפליקטים בין הסטודנטים העברים ליהודים בקמפוס מורגשים מתמיד. בפודקאסט שערכו במכללה האקדמית בית ברל, סיפרה נשיאת המכללה על הניסיון להכיל את כל הסטודנטים, ואף סיפרה כי שינו את הסלוגן "יחד ננצח".

"יחד ננצח" - סלוגן שלא מכיל את הסטודנטים הערבים

נשיאת המכללה, יולי תמיר, נשאלה איך המוסד מתמודד עם המורכבות וסיפרה על ההתמודדויות של המכללה. כך למשל סיפרה כי לפני כל שיר שמושמע בטקס, מילות השיר נבדקות במטרה לוודא שאין בתוכנן מידע פוגעני. בנוסף היא אמרה: "עכשיו כולם אומרים 'יחד ננצח'. ואנחנו הבנו שבשביל הסטודנטים הערבים במכללה זהו לא סלוגן מכיל, ולכן שינינו את זה לסלוגן שאומר 'נצמח מזה יחד'".

הסרטון של נשיאת המכללה עורר בטוויטר סערה גדולה. בין הזועמים נמצא כתב כאן11, אבישי גרינצייג שכתב: "באמת שזה עצוב מאוד. אם לדעתה של נשיאת המכללה, ניצחון במלחמה נגד החמאס בעזה ונגד החיזבאללה בלבנון פוגע בסטודנטים הערבים שלומדים במכללה - הבעיה איננה הסלוגן".