לא השאיר עין יבשה: חזר מהמילואים בעזה ונפגש עם הפעוטה שהציל את חייה

מהמילואים בעזה למפגש עם הפעוטה שהציל את חייה: נדב תרם מח עצם להודיה רוזנפלד בת החודשיים. "תחושה מדהימה. בתוך המוות והרוע זה האור שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/24 16:20 כד באדר א'

לא השאיר עין יבשה: חזר מהמילואים בעזה ונפגש עם הפעוטה שהציל את חייה
המפגש המרגש בין נדב להודיה, צילום: יעקב נחומי

כשנדב ונעם אזולאי, תאומים זהים, קיבלו טלפון מהמאגר הלאומי של עמותת עזר מציון שהם היחידים שמתאימים להצלת חייה של פעוטה בת חודשיים שחלתה בלוקמיה, הם לא חשבו פעמיים. באופן אקראי, נדב נבחר ותרם מח עצם שהציל את חייה.

המפגש המרגש. צילום: יגאל אלימלך

במשך חודשים הוריה של הפעוטה רצו להכיר את התורם

במשך חודשים נדב חיכה לדעת מי הפעוטה שתרם לה, כשבמקביל הוריה של הודיה רוזנפלד מקצרין ייחלו להכיר סוף סוף את האיש שהציל את ביתם הקטנה, אך ב-7 באוקטובר נדב גויס למילואים ברצועת עזה – והמפגש לא יצא אל הפועל. כעת, לאחר שנדב השתחרר התקיים המפגש המרגש בבית אורנית של עזר מציון- ועין אחת לא נשארה יבשה.

כשהודיה רוזנפלד, פעוטה בת חודשיים מקצרין שברמת הגולן, חלתה בלוקמיה בנר ראשון של חנוכה לפני למעלה משנתים- החל מסע ההחלמה הארוך שלה. מסע שהסתיים כעת במפגש מרגש בבית אורנית של עזר מציון כשבאופן נדיר באותו יום גם הסתיים ההליך הרפואי האחרון שעברה הודיה שהבריאה מהמחלה.

נדב והמשפחה

נדב והמשפחה צילום: יעקב נחומי

זוג התאומים לא חשב לרגע והלך לתרום מח עצם

לאחר גילוי המחלה, הרופאים אמרו להוריה כי הודיה חייבת בהקדם לעבור השתלת מח עצם מתורם מתאים. לאחר חיפוש ובחינה נמצאו במאגר מח העצם הלאומי של עמותת עזר מציון 2 שהתאימו בהתאמה מלאה - נדב ונעם שני אחים תאומים בני 23 ממודיעין. שניהם קיבלו טלפון מאנשי המאגר, שניהם לא חשבו פעמיים והחליטו להירתם. הם החלו יחד תהליך בדיקות מעמיק יותר לבחינת ההתאמה ונמצא שאכן שניהם מתאימים להצלת חייה של הודיה. זו היתה גם הפעם הראשונה שנדב ונעם גילו שהם תאומים זהים לחלוטין - דבר שלא ידעו אותו עד להליך בדיקת ההתאמה.

נדב לאחר התרומה

נדב לאחר התרומה צילום: עזר מציון

לפני מספר חודשים היתה אמורה להתקיים הפגישה

באופן אקראי החליטו במאגר להתקשר דווקא לנדב ותהליך התרומה יצא לדרך. מכיוון שמדובר בהצלת חייה של תינוקת, באופן די נדיר, היה צורך לקיים את התרומה בהליך ניתוחי פשוט, בשונה מתרומת מח עצם שמתבצעת ב-99% מהמקרים בהליך שדומה לתרומת דם. מבחינתו של נדב לא הייתה כלל התלבטות והודיה עברה את ההשתלה בהצלחה.