מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לפיד: החלום של אויבינו זו הממשלה הזו

יאיר לפיד תקף בחריפות את ממשלת ישראל הנוכחית ואמר: "אין דבר שמפחיד יותר את סינוואר והניה מאשר זה שתהיה פה ממשלה ישראלית יעילה, ביטחונית, עם גיבוי מהעולם וכלכלה מתפקדת

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/24 15:44 כד באדר א'

לפיד: החלום של אויבינו זו הממשלה הזו
לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש סיעת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד נאם הבוקר (ב') בפתח ישיבת סיעתו ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נתניהו אמר השבוע שבחירות עכשיו הן החלום של אויבינו. הפוך אדוני, הפוך. החלום של אויבינו זו ממשלת האסונות שלך והחלום של אויבינו זה שאתה תמשיך לכהן בראשה. אנחנו צריכים בחירות עכשיו", אמר, והוסיף כי הוא "מצפה לנצח בפריימריז, זה יהיה מאבק הרבה יותר קשה ממה שאתם חושבים".

לפיד: "הממשלה הזו היא אסון בטחוני, היא אסון כלכלי והיא אסון מדיני"

עוד הוסיף לפיד, כי הממשלה הנוכחית היא אסון, ופירט: "היא אסון בטחוני, היא אסון כלכלי והיא אסון מדיני. זו ממשלה שמחלישה אותנו. זו ממשלה לא כשירה לנהל מלחמה, עם ראש ממשלה שכבר לא כשיר לנהל מדינה".

בהמשך התייחס לפיד למערכת הביטחון, במיוחד בתקופה זו, ואמר כי הממשלה "נמצאת בעימות ישיר עם מערכת הביטחון". "ראש השב"כ הודה השבוע שהוא לא יכול להביא לקבינט מידע בטחוני מפני שאין ספק שהוא ידלוף. והוא צודק. זה לא קבינט, זו מסננת. קבוצה של אנשים שלא מבינים את גודל האחריות. לא מבינים שהם אחראים לגורל הילדים שלנו שנלחמים בעזה", אמר.

ישיבת הקבינט

ישיבת הקבינט, צילום: לשכת ראש הממשלה

"מדינת ישראל צריכה לצאת לבחירות, עכשיו"

"יש לנו שתי ברירות. ממשלה רעה, מסוכנת, מפוררת ורעילה, או בחירות שיובילו לממשלה טובה, שתחזיר את הביטחון לעם ישראל. אין דבר שמפחיד יותר את סינוואר והניה מאשר זה שתהיה פה ממשלה ישראלית יעילה, ביטחונית, עם גיבוי מהעולם וכלכלה מתפקדת. ראינו השבוע בבחירות המוניציפליות, אין בעיה לנהל בחירות גם בימים אלה. מדינת ישראל צריכה לצאת לבחירות, עכשיו", דברי לפיד.