מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לא נתפס: אונר"א פתחו בחקירה נגד ישראל

סוכנות הסיוע של האו"ם שעובדיה השתתפו במתקפה הרצחנית על ישראל פתחה בחקירה נגד ישראל במסגרתה מואשמת המדינה בהתעללות בעצורים פלסטיניים וזאת לדבריה בהתבסס על עדויות של יותר ממאה עצורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/24 09:22 כד באדר א'

לא נתפס: אונר"א פתחו בחקירה נגד ישראל
אונר"א, צילום: Jamal Awad,FLASH 90

אבסורד: סוכנות הסיוע של האו"ם, אונר"א, אשר עובדיה סייעו למתקפה הרצחנית על ישראל בשבעה באוקטובר החליטה לפתוח בחקירה נגד ישראל, כך פורסם אמש (א') בניו יורק טיימס. לפי הדיווח, בארגון מאשימים את ישראל בהתעללות במאות עצורים פלסטיניים וזאת בהתבסס על עדויות של מעל מאה עצורים פלסטיניים לדבריהם.

הסוכנות טוענת: עצורים מנהליים חוו התעללות מינית - חלקם מתו במעצר

הסוכנות שנמצאת בעצמה בליבה של חקירה לאחר שעשרות עובדיה תועדו כשהם לוקחים חלק ומסייעים לטבח שביצע החמאס, טוענת כי למעלה מ-1,000 אזרחים הוחזקו במעצר מנהלי בשלושה אתרים צבאיים כאשר חלקם הוכו, הופשטו, נשדדו, ואף חוו התעללות מינית. לפי הדו"ח של הארגון, מהעצורים נמנעה גישה לעורכי דין ורופאים למשך חודש וחלקם מתו במעצר.

"3,000 עזתים נותרו במעצר ללא עורכי דין"

לפי הניו יורק טיימס, הדיווח מבוסס על ראיונות עם יותר מ-100 מתוך 1,002 העצורים ששוחררו בחזרה לעזה עד אמצע פברואר, ובמסגרתו מעריכים באונר"א כי 3,000 עזתים נוספים נותרו במעצר ישראלי ללא גישה לעורכי דין.

שר החוץ זעם: "אין גבול לחוצפה של הארגון הזה"

שר החוץ ישראל כ"ץ, הגיב הבוקר לדיווח לפיו אונר"א פתחה בחקירה נגד ישראל: ‏"אין גבול לחוצפה של הארגון הזה, שעשרות מעובדיו לקחו חלק פעיל בטבח השביעי באוקטובר, אלפים מהם חברים בארגון הטרור חמאס ומתקניו שימשו את תשתיות החמאס. יו"ר אונר"א שידע ושתק חייב להתפטר. אונר"א לא יישארו בעזה ביום שאחרי. זו שירת הברבור של שלוחת החמאס באו"ם".