מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אירוע חריג: מתפללים נכנסו לקבר יוסף ללא תיאום - חולצו תחת ירי פלסטיני

כוחות שהוקפצו למקום פינו את המתפללים - לא היו נפגעים באירוע אך נגרם נזק לרכבים מירי פלסטיני | נהרס ביתו של אחד המחבלים שלקחו חלק ברצח 3 בנות משפחת די | סגנית נשיא ארה"ב תוקפת: "ישראל צריכה להכניס עוד סיוע לעזה - בלי תירוצים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/24 07:22 כד באדר א' | עודכן בתאריך 04/03/24 08:13

אירוע חריג: מתפללים נכנסו לקבר יוסף ללא תיאום - חולצו תחת ירי פלסטיני
קבר יוסף, צילום: Yaakov naumi / Flash90

אירוע חריג בשכם: 11 כלי רכב ובהם עשרות חסידי "שובו בנים" ניסו להיכנס הלילה (ב') למתחם קבר יוסף ללא אישור או תיאום עם גורמי הביטחון. במהלך הכניסה הלא חוקית מחבלים ירו לעבר אחד הרכבים אך איש לא נפגע. כוחות צה"ל שהוקפצו למקום פינו אותם וחלק מהרכבים ניזוקו מירי פלסטיני עם יציאתם מהעיר.

צה"ל הרס את ביתו של מחבל שהיה מעורב ברצח 3 בנות משפחת די

במקביל, כוחות צה"ל הרסו הלילה את ביתו של המחבל מעאד׳ מצרי, חבר חוליית חמאס שרצחה את 3 בנות משפחת די בפיגוע ירי בבקעת הירדן בשנה שעברה. כזכור, בפיגוע נרצחו לאה, רינה ומאיה די ז"ל.
ביתו של המחבל השני שביצע את הפיגוע נהרס כבר בחודש אוקטובר האחרון, וכאמור, הלילה נהרס גם ביתו של המחבל השני לאחר שההריסה נדחתה בשל מתקפת ה-7 באוקטובר.

סגנית נשיא ארה"ב במסר חריף לישראל: "להכניס עוד סיוע לעזה - בלי תירוצים"

ברקע הפגישה הצפויה עם יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, האשימה את ישראל במהלך הלילה בכך שאינה עושה מספיק כדי למנוע אסון הומניטרי בעזה. "נמשיך בהצנחת הסיוע האווירי כדרך נוספת להעביר סיוע לעזה, אך ממשלת ישראל חייבת לעשות יותר כדי להכניס עוד סיוע לעזה - בלי תירוצים".

האריס קראה לחמאס להסכים באופן מיידי להפסקת האש שתימשך שישה שבועות ואמרה: "חמאס טוען שהוא מעוניין בהפסקת אש אך יש עסקה על השולחן והוא נדרש להסכים לה. חייבת להיות הפסקת אש מיידית, לפחות בששת השבועות הקרובים, וזה מה שנמצא כעת על הפרק". האריס סיכמה: "בואו נשיג הפסקת אש, נאחד את החטופים עם משפחותיהם ונספק הקלה מיידית לתושבי עזה".