החליטו להתפשר: זה מה שיעשה התאגיד עם השיר לאירוויזיון

מילות השיר ישונו: בהודעה שפרסם תאגיד השידור הישראלי, נמסר כי התאגיד אימץ את עצת הנשיא הרצוג ופנה ליוצרי השיר על מנת לערוך את ההתאמות הנדרשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/24 09:38 כג באדר א'

החליטו להתפשר: זה מה שיעשה התאגיד עם השיר לאירוויזיון
האירוויזיון , צילום: כאן

לאחר עצת הנשיא, תאגיד השידור הישראלי פרסם כי הוא מאמץ את העצה של הרצוג ויערוך את ההתאמות הנדרשות למילות השיר הישראלי לאירווויזיון. "למרות אי ההסכמה עם עמדת הוועדה המפקחת על האירוויזיון" אומרים בתאגיד, "שביקשה לפסול את שני השירים שהגישה ישראל לתחרות בטיעון שהם 'נושאים אופי פוליטי', אימץ התאגיד את עצת נשיא המדינה יצחק הרצוג שהציע לערוך את ההתאמות הנדרשות, שיאפשרו את ייצוג ישראל על בימת האירוויזיון".

"התאגיד פנה ליוצרי שני השירים שנבחרו, 'October Rain'" המשיכו, "שנבחר במקום הראשון והשיר 'Dance Forever' שהגיע למקום השני, וביקש להתאים את הטקסטים מחדש, 'בתוך שימור החופש האומנותי המלא'".

עדן גולן, נציגת ישראל לאירוויזיון 2024

עדן גולן, תצטרך ללמוד את המילים החדשות, צילום: שי פרנקו

פרסום השיר התעכב

כזכור, השיר שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון - "October rain", התעכב מכיוון שה-"EBU" מעוניין לפסול אותו בטענה שהוא מכיל התבטאויות פוליטיות. על אף שהבקשה לבחון את מילות השיר קודם פרסומו אינה חריגה, נראה שההחלטה לפסול דווקא כן. בתאגיד בתחילה לא התקפלו והבהירו כי השיר לא יוחלף ומילותיו לא ישתנו - לא משנה מה יהיה המחיר להחלטה הזאת.