דניס יקימוב נפל אתמול בקרבות ברצועת עזה | מבצע אוגדתי נרחב בחאן יונס

הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל שנפל אמש בקרבות בעזה | אזעקות נשמעו בצפון | צה"ל הרחיב את התמרון הקרקעי לאזורים חדשים, בהם "שכונת חמד" הקטארית | דיווח על תקיפות חיל האוויר ברפיח, מספר פלסטינים הרוגים במקום | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/24 07:25 כג באדר א' | עודכן בתאריך 03/03/24 16:40

דניס יקימוב נפל אתמול בקרבות ברצועת עזה | מבצע אוגדתי נרחב בחאן יונס
דניס יקימוב ז"ל, צילום: דובר צה"ל

16:30 | הותר לפרסום כי רס"ם (מיל׳) דניס יקימוב, בן 33, מבאר שבע, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 17, חטיבת ביסל"ח, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

10:50 | דובר צה"ל פרסם סרטון לתקשורת הזרה בו מתאר את המאמצים להכניס סיוע הומניטרי

דובר צה"ל מסר הודעה המיועדת לתקשורת הזרה, בה טען כי יחד עם ארגונים בין-לאומיים, צה"ל ממשיך במאמצים לאספקת סיוע הומניטרי לעזה. אתמול (שבת) הוצנח סיוע הומניטרי נוסף על ידי מטוסים אמריקאים וירדנים ברחבי הרצועה.

09:13 | צה"ל פועל במבצע אוגדתי נרחב ברצועת עזה

המבצע האוגדתי החל במטס פתיחה עצים, במסגרתו מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-50 יעדי טרור ב-6 דקות בסיוע כוחות ארטילריה. בין המטרות שהותקפו היו תשתיות תת קרקעיות, מבנים צבאיים, עמדות ירי נ"ט, מבנים ממולכדים ונקודות כינוס של מחבלים אשר היוו איום על הכוחות במרחב.

50 מטרות בפחות מ-10 דקות צילום: דובר צה"ל

עשרות מחבלים חוסלו במרכז הרצועה

המטס הנרחב נועד לייצר תנאים מיטיבים לכוחות הקרקעיים ובסיומו צוותי הקרב החטיבתיים החלו בהסתערות מפתיעה על המרחב, במהלכה פשטו הלוחמים על יעדי טרור וחיסלו מחבלים, הכוחות ממשיכים לפעול במרחב בעוצמה.

כוחות צה"ל בזעה

כוחות צה"ל בזעה, צילום: דובר צה"ל

צוות הקרב של נח"ל המשיכו לחסל עשרות מחבלים

במהלך היממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנחל חיסלו עשרות מחבלים במרחב מרכז רצועת עזה ואיתרו אמצעי לחימה. באחת מהפעילויות מכלול האש החטיבתי זיהה חוליית מחבלים מעמיסה אמצעי לחימה ונעה לעבר לוחמים במרחב. בתגובה, כלי טיס תקף וחיסל את החולייה.

צה"ל פועל קרקעית באיזורים חדשים שלא פעל עד כה

במהלך הלילה צה"ל הרחיב את התמרון הקרקעי שלו בחאן יונס, לאזורים חדשים בהם הוא לא פעל קרקעית עד כה - שכונת "מדינת חמד" הקטארית. הפעולה החלה ב"ריכוך אווירי" - תקיפות אוויריות מסיביות שהחלו אמש.

פעילות יחידת אגוז בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

בהמשך, לפי דיווחים פלסטיניים, כוחות קרקעיים של צה"ל נכנסו לשכונה, ופועלים בה כעת. על פי הדיווחים, במהלך הלילה התנהלו קרבות במקום בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס, כך על פי העיתונאי דורון קדוש. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, חיל האוויר הישראלי תקף ברפיח וכתוצאה מכך מספר פלסטינים נהרגו.

צה"ל בעזה,

צה"ל בעזה,, צילום: דובר צה"ל

07:56 | אזעקות בצפון: שלומי, בצת

במד"א מעדכנים: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת הגליל המערבי, בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

שלושה לוחמי כפיר נפלו ברצועה

במהלך פשיטה על מבנה דו קומתי בדרום הרצועה, שלושה לוחמים נפלו כתוצאה ממטען ממולכד. סמל דולב מלכה, בן 19, משלומי, סמל אפיק טרי, בן 19, מרחובות, סמל ינון יצחק, בן 20, ממצפה רמון, כולם חיילי גדוד "נחשון" (90) של חטיבת כפיר.