מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"השב"כ משחרר עצורים פלסטיניים כ'מחווה' לקראת הרמאדן"

אמש שוחררו כ-50 עצורים מכלא עופר כביכול ללא שום סיבה, כעת מתגלה המחלוקת: השב"כ טוענים כי אין מקום בבית הסוהר, בן גביר טוען כי מדובר בהנחייה של השב"כ שעושים זאת כמחווה לקראת הרמאדן

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/24 07:15 כא באדר א'

"השב"כ משחרר עצורים פלסטיניים כ'מחווה' לקראת הרמאדן"
מחבלי נוחבה בכלא, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

אמש (ה') דווח כי כ-50 פלשתינים מיהודה ושומרון הנמצאים המעצר מנהלי שוחררו בבת אחת ללא סיבה הנראית לעין מכלא עופר. דובר צה"ל לא טרח להסביר את פשר העניין במשך שעות, בסופן הוא אמר כי המהלך התבצע בשל מחסור במקום בבתי הסוהר. כל זה בזמן שבעלי קורה פיגוע רצחני בו מוצאים את מותם שני יהודים שנרצחים על ידי שוטר של הרשות הפלסטינית, שישב בעבר בכלא ושוחרר.

שחרור עצירים: מחווה של השב"כ לקראת הרמאדן

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. לא שתק והגיב להאשמות בהודעה שיצאה מטעם לשכתו הלילה: "העצורים המנהליים ששוחררו הערב מבתי הסוהר לא שוחררו בשל מצוקת מקום בבתי הסוהר - אלא בשל הנחייה ישירה של ראש השב"כ כ"מחווה" לקראת הרמדאן. לשירות בתי הסוהר אין שום שיקול דעת בנושא". עוד הוסיף וכתב כי: "מדאיג כי ביום בו נרצחו שני יהודים, בוחר ראש השב"כ להעניק מחוות למרצחים, וזאת יום לאחר שלבקשת השב"כ הוארך מעצר מנהלי למתיישב יהודי בפעם השנייה".

במשפט האחרון בן גביר מתייחס למעצרו של אריאל דנינו. דנינו הוא מתנחל יהודי תושב גבעת קומי אורי, שנעצר עם תחילת המלחמה על ידי השב"כ, לפני שבוע גלנט חתם על הארכת המעצר המנהלי שלו ב-3 חודשים נוספים.