מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

יצחק צייגר ואוריה הרטום הם הנרצחים בפיגוע בעלי אמש

הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע הירי בתחנת הדלק בעלי אמש: יצחק צייגר, בן 57 תושב שבי שומרון, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים |אוריה הרטום בן 16.5 ותושב היישוב דולב, הותיר אחריו הורים וחמישה אחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/02/24 20:13 כ באדר א'

יצחק צייגר ואוריה הרטום הם הנרצחים בפיגוע בעלי אמש
הנרצחים בפיגוע בעלי, צילום: מועצת בנימין

הותרו לפרסום שמותיהם של שני הנרצחים בפיגוע הירי בעלי: יצחק צייגר, בן 57 ותושב פסגות, ואוריה הרטום בן 16.5 ותושב היישוב דולב. הרטום היה תלמיד הישיבה התיכונית בשומריה והותיר אחריו הורים וחמישה אחים. הוריו גדי ונעמה ספדו לו: "אוריה נער טהור וישר דרך. זכינו לגדל נער צדיק וקדוש".

"דמו של אוריה שנשפך היום לא יהיה לשווא - נתגבר ונעמיק שורשים"

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ ספד: "אוריה, נער צעיר ורך בשנים נרצח רק בשל היותו יהודי שחי בארץ ישראל. דמו של אוריה שנשפך היום לא יהיה לשווא - נתגבר ונעמיק שורשים למענו. אנו מצפים שההנהגה והצבא יכו באויב האכזר וסביבתו עד השמדתם. בנימין כולה עוטפת את המשפחה היקרה בשעה קשה זו ומחזקת את קהילת דולב".

יצחק צייגר, בן 57 ואב לשלושה נרצח היום (ה') בפיגוע הירי בתחנת הדלק הסמוכה לעלי. יצחק, תושב פסגות, התנדב לאורך שנים רבות בארגוני החירום וההצלה. בארגון זק"א ספדו לו: "איש חסד של אמת בכל ליבו ומאודו, מוותיקי המתנדבים בזק"א מחוז שי שמסר נפש למען כבוד המת והקדיש ימים ולילות להביא כל יהודי לקבר ישראל".

"אני מכיר אותו היטב למעלה מ-20 שנה. איש חסד מהשורה הראשונה"

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ שהיה חבר טוב של יצחק ספד לו: "יצחק היה חבר טוב וקרוב. אני מכיר אותו היטב למעלה מ-20 שנה. איש חסד מהשורה הראשונה, אדם נעים הליכות שגידל משפחה לתפארת. איש ארץ ישראל ותורת ישראל שחי כך ונהרג כך על קידוש ה' תוך שהוא אוחז בנשק כדי להדוף את בן הבליעל. יצחק, אנחנו נמשיך בדרכך וננצח את הרשע הזה. נעמיק כאן שורשים ונכה באוייבנו".

יצחק צייגר הי"ד

יצחק צייגר הי"ד צילום: מועצת בנימין

מחבל פתח בירי לעבר תחנת הדלק הסמוכה לעלי: שניים נרצחו

כזכור, מוקדם יותר הערב (ה') מחבל פתח בירי לעבר תחנת הדלק הסמוכה לעלי ורצח שני ישראלים בני 17 ו- 57. שמואל ריינוס, פראמדיק מד"א ואברהם אפלבאום, חובש בכיר, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו בתחנת הדלק רכב שבתוכו ישב פצוע מחוסר הכרה עם פצעי ירי ובסמוך שכב על הכביש גבר נוסף שגם הוא היה מחוסר הכרה עם פצעי ירי. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעות היו אנושות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם".