מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ביידן חוזר בו: לא תהיה הפסקת אש עד יום שני - התקרית סיבכה את המו"מ

נשיא ארה"ב שוחח עם נשיא מצרים ואמיר קטאר והגיב לראשונה לתקרית המשאיות ההומניטריות בעזה: "האירוע סיבך את המשא ומתן - לא תהיה הפסקת אש עד יום שני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/02/24 18:25 כ באדר א'

ביידן חוזר בו: לא תהיה הפסקת אש עד יום שני - התקרית סיבכה את המו"מ
ג'ו ביידן, צילום: shutterstock

הנשיא ביידן שוחח היום (ה') בטלפון עם אמיר קטאר השייח' תמים ועם נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי ודן עימן במשא ומתן לעסקה לשחרור החטופים בעזה. בסיום השיחות ביידן אמר לכתבים בבית הלבן כי הוא סבור שתקרית המשאיות ההומניטריות בעזה תסבך את המו"מ ותעכב את הפסקת האש גם מעבר ליום שני הקרוב.

ביידן בתחילת השבוע: "עד יום שני נשיג הפסקת אש"

כזכור, רק לפני יומיים ביידן הביע אופטימיות בנוגע להתקדמות המגעים לעסקת חטופים בין ישראל וחמאס, ואמר כי הוא מקווה שהפסקת אש ברצועת עזה תחול כבר ביום שני הקרוב. "אני מקווה שזה יקרה כבר בסיומו של סוף השבוע הזה, היועצים הביטחוניים שלי סיפרו לי שאנחנו קרובים, אפילו שזה לא נגמר. אני מקווה שעד יום שני נשיג הפסקת אש".

הבית הלבן: "זו תקרית רצינית - בוחנים את הדיווחים בנושא"

מוקדם יותר היום דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן הגיב היום (ה') לתקרית סביב משאיות הסיוע בעזה שגבתה את חייהם של עשרות עזתים. "זו תקרית רצינית ואנחנו בוחנים את הדיווחים בנושא" אמר הדובר. "אנחנו מתאבלים על הקורבנות ומכירים בכך שיש בעזה מצב הומניטארי חמור שגורם לכך שפלסטינים חפים מפשע רק מחפשים דרכים להשיג מזון למשפחותיהם".

"התקרית מדגישה את חשיבות הרחבת היקף הסיוע הומניטארי שנכנס לעזה"

עוד הוסיף הדובר כי התקרית "מדגישה את חשיבות הרחבת היקף הסיוע הומניטארי שנכנס לעזה, כולל באמצעות הפסקת אש זמנית פוטנציאלית. אנחנו ממשיכים לעבוד יום ולילה כדי להשיג את התוצאה הזו".