מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נכנסה לרשימה השחורה: בניגוד להבטחות - שטראוס העלתה מחירים

חברת שטראוס נכנסה לרשימה השחורה של משרד הכלכלה לאחר שהעלתה מחירים: "לא עמדה בהתחייבותה להוריד את מחירי מוצריה למחיר שקדם ל-7 באוקטובר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/02/24 15:50 כ באדר א'

נכנסה לרשימה השחורה: בניגוד להבטחות - שטראוס העלתה מחירים
סופרמרקט, אילוסטרציה, צילום: Michael Giladi,Flash90

חוזרת לרשימה השחורה: שר הכלכלה ניר ברקת, הודיע היום (ה') כי חברת שטראוס עברה לרשימה השחורה של חברות שהעלו מחירים בזמן המלחמה. ממשרד הכלכלה נמסר: "שטראוס נכנסה לרשימה השחורה לאחר שלא עמדה בהתחייבותה להוריד את מחירי מוצריה למחיר שקדם ל-7 באוקטובר. אנו מאוכזבים מההתנהלות של שטראוס וקוראים לציבור הישראלי לקנות חכם".

הרשימה השחורה המעודכנת

הרשימה השחורה המעודכנת צילום: משרד הכלכלה

ברקת נגד יבואנית התה: "מוכרים בזול לפלסטינים"

כזכור, המאבק של שר הכלכלה נגד עליית המחירים התפתח בשבוע שעבר לעימות ישיר בין ברקת לחברת ויסוצקי אחרי שתקף אותה מעל בימת הכנסת ואף טען כי היא "מוכרת תה בעשרות אחוזים זול יותר לפלסטינים". בחברת ויסוצקי השיבו לשר הכלכלה ודחו את טענותיו. "מדובר בהטעיה חמורה", כתבו בחברה, וצירפו הוכחות למחירים. "אין אמת בטענתך, המספרים מדברים בעד עצמם".

חברת התה הוכרזה כמונופול

כזכור, ביוני 2023 ענקית התה הוכרזה באופן רשמי כמונופול בתחום התה הירוק ובחליטת הצמחים לאחר שימוע שעברה החברה. ברשות לתחרות חשפו כי חלקה של החברה בנתח השוק של שני סוגי התה המדוברים עלה על 70%. מנגד, בקטגוריית התה השחור לא הוכרזה ויסוצקי במונופול בעקבות העובדה הוא בעל נתח שוק נמוך מ-50%.

חברת שטראוס: "ברקת סירב להיפגש איתנו"

משטראוס נמסר: "כחברה ישראלית ציבורית שטראוס פועלת בשקיפות מירבית ותוך מחוייבות כלפי הצרכנים לשמירה על רמת מחירים הוגנת ותחרותית. שטראוס פועלת על פי הסיכומים עם משרד הכלכלה, מעניקה הנחות לקימעונאים בהיקפים רחבים יותר מאלו שסוכמו ואשר מכוחם נכללה ברשימה הלבנה מלכתחילה. למעשה, לצד המבצעים, סל המוצרים של החברה לקמעונאים כיום משקף דווקא מחיר נמוך יותר מאז ה-7.10. צר לנו כי שר הכלכלה סירב להיפגש עם חברת שטראוס בכדי לשמוע את הנתונים האמיתיים."