היימנוט בת ה-9 עדיין נעדרת: "מודאגים ונחושים לעשות הכל"

היימנוט נעדרת מעל שלושה ימים, והחיפושים אחריה נמשכים ללא הפסקה "אלפי אנשים משתתפים. גם אנשים פרטיים שמגיעים בשתיים לפנות בוקר אחרי שסיימו משמרת ורוצים לעזור", מספר מפקד תחנת המשטרה בצפת

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 29/02/24 21:16 כ באדר א'

היימנוט בת ה-9 עדיין נעדרת: "מודאגים ונחושים לעשות הכל"
מחפשים את היימנוט, צילום: David Cohen,Flash90

ילדה קטנה, בת 9, נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה - ובחפ"ק מיוחד שהוקם לחיפושים עושים מאמצים מסביב לשעון כדי לאתרה. סגן ניצב איציק אבוחצירא- מפקד תחנת צפת, סיפר בריאיון לחדשות כיפה על מאמצי החיפוש אחר היימנוט קסאו מצפת, שנראתה לאחרונה ביום ראשון ומאז נעלמו עקבותיה.

כלבנים, פרשים, מתנדבים ושוטרים

"מתחילת האירוע ביום ראשון בערב, התחלנו לרכז חיפושים ופתחנו חפ"ק. הפעילות שלנו מתמקדת בשני צירים - אחד בציר המודיעין והחקירה, וכן בכל מרחב הרשת. הציר השני זה החיפושים של יחידות החילוץ, ההצלה, יחידות כלבנים פרשים, ג'יפים ובעיקר מתנדבים ושוטרים".

היימונט קסאו

היימונט קסאו, צילום: דוברות המשטרה

לדבריו: "אלפי אנשים משתתפים בחיפוש מהיום הראשון ועד היום. גם אנשים פרטיים שמגיעים בשתיים לפנות בוקר אחרי שסיימו משמרת ורוצים לעזור. כל מי שמגיע מתקבל בברכה, מקבל תדריך ומצטרף לחיפושים.

אבוחצירה תיאר את החיפושים האינטנסיביים, "סוקרים פה ועוברים בין הבתים בשטחים האורבניים, ביערות, בורות ובארות מים. כל מה שיכול להיות מסתור או מכשול בדרך - פותחים ומוודאים שהיא לא שם".

"הם מאוד מודאגים"

"אין לנו כרגע קצה חוט, יש לנו כמה כיוונים שנבדקים", אמר בצער, ותיאר את דאגת המשפחה: "הם מאוד מודאגים, בכל זאת ילדה קטנה בת תשע, שיצאה לשחק ולא חזרה. מטריד אותם ואותנו מאוד. אבל הם סומכים עלינו, הם מבינים שאנחנו עושים הכל".

אבוחצירה הסביר שהמשטרה בקשר רציף עם משפחתה של הנעדרת: "יש לנו שוטרים שמתווכים בין מה שאנחנו עושים לבין המשפחה. מרכז הקליטה עצמו נותן להם מעטפת סוציאלית ורווחתית". למרות הדאגה, חשוב לו להבהיר: "המסר שלנו זה לא לאבד תקווה. אנחנו נחושים מאוד לעשות הכל כדי מצוא אותה. בעזרת השם נעשה ונצליח".