מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"המשימה לא תמה": אחרי 4 חודשי לחימה - הצנחנים יוצאים מעזה

חטיבת הצנחנים יוצאת מעזה לאחר ארבעה חודשי תמרון קרקעי. חיילי החטיבה יצאו רק פעמים בודדות להתרעננות. מפקד אוגדה 98 דיבר אל חיילי החטיבה במעמד היציאה. "נמשיך לעבוד קשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/02/24 15:30 כ באדר א'

"המשימה לא תמה": אחרי 4 חודשי לחימה - הצנחנים יוצאים מעזה
חיילי הצנחנים, ארכיון, צילום: Michael Giladi,Flash90

מלחמת חרבות ברזל: אחרי ארבעה חודשי לחימה עצימה ברצועה, חטיבת צנחנים יוצאת מעזה. במעמד היציאה של החטיבה, מפקד אוגדה 98, תת אלוף דן גולדפוס ציין את הצלחותיה הרבות של החטיבה במהלך הלחימה: "חטיבת הצנחנים, היו גאים על ההשגים הרבים שהשגתם, ניצחתם בכל, אני גאה בכם, אתם לוחמים אדירים. עוד לא סיימנו את המלחמה ואת חובתינו, אנחנו ממשיכים לפרק את החמאס, להשמיד את המערכות שלו בעל ובתת קרקע, להלום בו ולנצחו".

דברי מפקד האוגדה לחטיבת הצנחנים צילום: דובר צה"ל

"המשימה לא תמה"

"עלינו להחזיר הביתה את החטופים כולם", קרא גולדפוס, "בין אם באופן עקיף ובין אם באופן ישיר. עלינו להרוג או לשבות את הארכי-מחבלים שעוד נמצאים כמו עכברים במחילות חאן יונס. המשימה לא תמה, אנו נמשיך לעבוד קשה, בעקשנות ובנחישות, על מנת לעמוד במשימה ולהתכונן להמשך משימות בצפון או בדרום ונבוא מדויקים ומוכנים. לאויבנו אני אומר - יש לנו סבלנות ונחישות ונגיע לכל מקום בו תתחבאו. אין לכם לאן לברוח" אמר מפקד האוגדה.

הצנחנים בח

הצנחנים בח'אן יונס, צילום: דובר תה"ל

חיילי הצנחנים יצאו להתרעננות רק פעמים בודדות

כזכור, חיילי הצנחנים יצאו להתרעננות פעמים בודדות מאז תחילת הלחימה, ל-24 שעות בלבד. הם יצאו להתרעננות אחת לפני תחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה בסוף אותו חודש, ומאז יצאו רק עוד כמה פעמים בודדות.