מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המון עזתי הסתער על המשאיות - עשרות נהרגו מדוחק | כוח צה"ל חש מאוים ופתח באש

בתקרית חריגה, המון תושבי הרצועה שהתגודדו סביב משאיות הסיוע החלו להתקרב לכוח צה"ל שנאלץ להגיב בירי. בעזה מדווחים על עשרות הרוגים. דובר צה"ל: "במהלך ההתקהלות נפגעו עשרות עזתים כתוצאה מדוחק ודריסה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/02/24 14:12 כ באדר א'

המון עזתי הסתער על המשאיות - עשרות נהרגו מדוחק | כוח צה"ל חש מאוים ופתח באש
משאיות אספקה בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

תקרית חריגה התרחשה הבוקר (ה') כאשר בבתי החולים ברצועה דיווחו על הרוגים רבים ועל עשרות תושבים שהגיעו לבתי החולים. בהמשך התברר כי מדובר בתושבים שהיו מעורבים בבזיזת משאיות הסיוע ההומניטרי כשבין היתר בשלב מסויים החלו להתקרב לכוח צה"ל שאבטח את השיירה, הכוח שחש מאויים ירה לבסוף לעבר התושבים.

התיעוד שפרסם צה"ל: המון העזתים בוזזים את המשאיות צילום: דובר צה"ל

דיווחים בעזה: מעל 100 הרוגים

בעוד בעזה הדיווחים מדברים על עשרות הרוגים כתוצאה מהאירועים, בצה"ל מבהירים כי מותם של האזרחים נבע מהדוחק והצפיפות במהלך ההתקהלות סביב המשאיות. "במהלך הכנסת משאיות סיוע הומניטרי לפנות בוקר לצפון רצועת עזה, התפתחה התקהלות אלימה של תושבים עזתים סביב המשאיות, שבזזו את הציוד שהגיע. במהלך ההתקהלות נפגעו עשרות עזתים כתוצאה מדוחק ודריסה. פרטי האירוע בבדיקה".

תחקיר ראשוני של צה"ל: הרוב המוחלט נפגע מדוחק ודריסה

בהמשך שחררו בצה"ל תיעוד אווירי של המבצע להכנסת סיוע הומניטארי לצפון רצועת עזה, המראה כיצד ההמון פלסטיני התנפל על המשאיות וכתוצאה מכך נהרגו עשרות מצפיפות, דוחק ודריסה. מתחקיר ראשוני של הצבא עולה כי רק מספר בודד של עזתים נפגע מאש צה"ל וגם זה התרחש רק לאחר נוהל מעצר חשוד מסודר שביצעו הכוחות, רובם המוחלט של הנפגעים באירוע נפגעו מדריסת המשאיות והדוחק שהשתרר במקום, כך פרסם העיתונאי דורון קדוש.