מתקרבים לכניסה קרקעית ללבנון? החשש בבית הלבן והדיווח ב-CNN

בכלי התקשורת האמריקאי הביאו ציטוטים של גורם בכיר בממשל שהציג דאגה אמריקאית מפני כניסה קרקעית אפשרית של ישראל ללבנון במידה ולא יימצא פתרון דיפלומטי. מתי הפעולה תתרחש? "לא בהכרח בשבועות הקרובים, אבל אולי מאוחר יותר באביב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/02/24 10:43 כ באדר א'

מתקרבים לכניסה קרקעית ללבנון? החשש בבית הלבן והדיווח ב-CNN
טנקים ברמת הגולן, צילום: Basel Awidat/Flash90

בימים האחרונים גבול הצפון מתחמם והירי לישראל מתרחב מכיוון חיזבאללה כשמנגד ישראל מרחיבה את התקיפות במדינה. הבוקר (ה') נורו לעבר מוצב צה"ל עשרה פצמ"רים וחיל האוויר השיב בתקיפה. ברקע כל אלה נשאלת השאלה איך תגיב ישראל למצב כאשר עשרות אלפי ישראלים מפונים מבתיהם. גורם בממשל האמריקאי מעריך כי כניסה קרקעית ישראלית ללבנון היא בלתי נמנעת.

"פועלים בהנחה שמבצע צבאי ישראלי יתרחש בחודשים הקרובים"

דיווח ב-CNN מביא ציטוטים של גורמי ממשל ומודיעין אמריקאי שאומרים כי בעוד הסכם דיפלומטי בין ישראל לחיזבאללה לא נראה באופק, האפשרות של פתרון צבאי הולך ומתקרב. על פי הדיווח האמריקאים מודאגים מכך שישראל מתכננת מבצע קרקעי בלבנון, שיצא לדרך בסוף האביב או בתחילת הקיץ.

חסן נסראללה

חסן נסראללה, צילום: Ferran Queved/flash90

בציטוטים של הגורמים לכלי התקשורת נאמר: "אנחנו פועלים בהנחה שמבצע צבאי ישראלי יתרחש בחודשים הקרובים, לא בהכרח בשבועות הקרובים, אבל אולי מאוחר יותר באביב הזה. מבצע צבאי ישראלי הוא אפשרות מובהקת".