מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח על פיצוצים בסוריה | גלנט: "ללא הסכמת כל הקואליציה, חוק הגיוס לא יוגש"

פיצוצים נשמעו בסוריה, מטרות אוויריות יורטו | שר הביטחון גלנט על סערת חוק הגיוס: "הנשיאה המשותפת בנטל חיונית לניצחון במלחמה. זה לא עניין מפלגתי או מגזרי, זה עניין לאומי - בטחוני עליון" | עוד אמר: "ללא קיום פיזי אין קיום רוחני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/24 19:20 יט באדר א' | עודכן בתאריך 28/02/24 21:37

דיווח על פיצוצים בסוריה | גלנט: "ללא הסכמת כל הקואליציה, חוק הגיוס לא יוגש"
שר הביטחון יואב גלנט, צילום: Chaim Goldberg/Flash90     

20:45 | לפי דיווחים סוריים, הערב (ד') נשמעו פיצוצים באזור א-סידה זינב, שנמצא מדרום לבירה דמשק. לפי הדיווחים, מערכות ההגנה האווירית יירטו "מטרות עוינות".

שר הביטחון גלנט: "אין ברירה, עלינו להגן על הבית"

שר הביטחון יואב גלנט נאם הערב (ד') והתייחס לסערת חוק הגיוס והארכת השירות של חיילי הסדיר והמילואים. "המחירים כבדים, בגוף ובנפש. כוחות הביטחון שעושים לילות כימים נושאים במשימות ובנטל הקרב. כיום ישנו צורך לאומי ממשי להארכת השירות של חיילי הסדיר והארכת משך תקופת השירות של חיילי המילואים. אין ברירה, עלינו להגן על הבית", אמר.

חיילי צה"ל בעזה, ארכיון

חיילי צה"ל בעזה, ארכיון, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

יואב גלנט: "המלחמה הוכיחה - כולם חייבים להיכנס תחת האלונקה"

"כעת במלחמה, כאשר גובר הנטל על המשרתים, אני אומר בצורה ברורה: המלחמה הוכיחה - כולם חייבים להיכנס תחת האלונקה. נשיאה משותפת בעול השירות היא אתגר לאומי זה 75 שנים, אתגר זה הגיע לפתחנו בשעת מלחמה - כמוה לא ידענו 75 שנים, ולכן אנו נדרשים להסכמות ולהחלטות שטרם קיבלנו 75 שנים".

"ללא קיום פיזי אין קיום רוחני"

בהמשך התייחס ללומדי התורה, אלו שלא מתגייסים: "התורה שמרה עלינו במשך 2000 שנות גלות. אנו מעריכים את לומדי התורה. אך ללא קיום פיזי אין קיום רוחני. האתגרים הניצבים לפתחנו מוכיחים - כל חלקי העם צריכים לשאת בנטל".

חרדים בבקו"ם

חרדים בבקו"ם, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

עוד אמר, כי בשבועות האחרונים נפגש עם ראש הממשלה, עם יו"ר המחנה הממלכתי, עם גורמים מרכזיים בקואליציה ועם ראשי המפלגות החרדיות. "את שאמרתי להם, אגיד כאן הערב", אמר. "ניתן וחשוב להגיע למתווה מוסכם לגיוס - גם של חלק הולך וגדל מהציבור החרדי, התורם כבר עכשיו למאמץ האזרחי. אני קורא לראש הממשלה, להוביל מהלך משותף עם כל סיעות הקואליציה, ולהגיע להסכמות הנדרשות בנושא חוק הגיוס. אני מקווה כי גם חלקים באופוזיציה יצטרפו למתווה שיגובש".

"כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום - יהיה מקובל עלי"

"כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום - יהיה מקובל עלי. אבל, ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה - מערכת הביטחון בראשותי לא תגיש את החוק. הנשיאה המשותפת בנטל חיונית לניצחון במלחמה. זה לא עניין מפלגתי וזה לא עניין מגזרי, זה עניין לאומי - בטחוני עליון".