מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

משפחות נרצחי נובה תובעות את רויטרס ו-AP: "היו שותפים לפשעים ולעוולות חמורים"

חמש משפחות שילדיהן נרצחו במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר הגישו תביעה נגד סוכנויות החדשות רויטרס ו-AP: "'עיתונאים' נשלחו על ידי הסוכנויות, ששידרו והפיצו תיעודים שונים מזמן הטבח באתרי החדשות בבעלותן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/24 18:56 יט באדר א'

משפחות נרצחי נובה תובעות את רויטרס ו-AP: "היו שותפים לפשעים ולעוולות חמורים"
המתקפה על ישראל בשמחת תורה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

כמעט חמישה חודשים אחרי: חמש משפחות שילדיהן נרצחו במסיבת הנובה ליד רעים ב-7 באוקטובר הגישו היום (ד') לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה נגד סוכנויות החדשות רויטרס ו-AP, בטענה כי בעת הטבח של מחבלי החמאס התלוו "עיתונאים וצלמים" שלהם שתיעדו את מעשי הזוועות ואת הטבח הנורא. "היו שותפים לפשעים ולעוולות חמורים", נטען נגדם בכתב התביעה, כך לפי דיווח באתר ynet.

האזור של מסיבת הנובה

האזור של מסיבת הנובה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

מהתביעה: עיתונאים נטלו חלק פעיל בטבח של חמאס

עשרת התובעים הם ההורים של הנרצחים מאי נעים, אביר לוטן, גיא גבריאל לוי, שלו מדמוני ושני לוק. ההורים - ענת ועופר נעים, נעמי ורמי אביר, אורית וניצן לוי, אילנית ופרץ מדמוני וריקרדה ונסים לוק ציינו בתביעה כי חלק מאותם "עיתונאים" ששייכים לסוכנויות הידיעות שצוינו, וצילמו את הטבח, אף נטלו חלק פעיל בטבח ובמעשי הזוועות של חמאס.

"יכלו למנוע את פשעי חמאס"

עוד נטען בכתב התביעה, כי: "קשה להלום מצב דברים בו לא ידעו אותם 'עיתונאים' מקומיים אודות הפלישה והטבח הנוראיים מבעוד מועד ולפני שהחלו, שכן חלק ניכר מה'דיווחים' שמסרו, לרבות תמונות, היו מהדקות הראשונות של הטבח". לבסוף אמרו ההורים כי: "'העיתונאים' שהתלוו למחבלי החמאס יכלו להושיט את העזרה הנדרשת ולהודיע לרשויות מדינת ישראל מבעוד מועד על העתיד לבוא ולמנוע את הפשעים הנוראיים".