בנות השירות שמתנדבות במחלקה הכי מורכבת: "זה לא מפחיד אותנו"

גרעין חדש של בנות שירות לאומי, מכשיר בנות לעבוד עם ילדים המתמודדים עם הפרעות נפשיות: "אנחנו כמו אחיות גדולות שלהם" | רעיית הנשיא: "מדובר בבנות שנושאות על כתפיהן אחריות גדולה מאוד ומביאות עמן עזרה מסוג אחר"

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 28/02/24 15:32 יט באדר א'

בנות השירות שמתנדבות במחלקה הכי מורכבת: "זה לא מפחיד אותנו"
בנות השירות במחלקת בריאות הנפש ילדים, צילום: ברכי גרוסמן

במרכז הרפואי שיבא תל השומר הושק לאחרונה, בנוכחות רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, גרעין חדש של שירות לאומי, "גרעין לב נפש", שמשלב בנות שירות במחלקה הכי מורכבת וטעונה: מחלקת בריאות הנפש ילדים. בנות השירות מטעם עמותת "רחשי לב", דרך "האגודה להתנדבות", מלוות את הילדים, בני 6 עד 12, ומנסות להפוך את תקופת האשפוז לנעימה ומשמעותית יותר.

"אנחנו כמו אחיות גדולות שלהם"

ברכי גרוסמן היא מבנות השירות החלוצות שפתחו את הגרעין במחלקה. בשיחה עם "חדשות כיפה", היא מספרת בהתלהבות על השליחות שהיא מוצאת בשירות הלאומי עם ילדים המתמודדים עם הפרעות נפשיות, ועל האהבה הגדולה שיש לה לכל אחד מהם.

בנות השירות במחלקת בריאות הנפש ילדים

בנות השירות במחלקת בריאות הנפש ילדים צילום: ברכי גרוסמן

"המחלקה מאוד משפחתית ומנסה לתת לילד אווירה של בית. אנחנו כמו אחיות גדולות שלהם, מורחות להן לק וקולעות צמות. גורמות לילדים להרגיש שיש עם מי לדבר". היא עובדת עם ילדים שמגיעים לפרקי זמן משנים, בין שבועו ספורים לחודשים ארוכים, ומלווה אותם לאורך סדר היום: "אני מגיעה בשש וחצי למחלקה, עוזרת לילדים להתלבש, לצחצח שיניים. אנחנו אוכלות עם הילדים ארוחת בוקר ומלוות אותם בבית הספר, בהפסקות ובשיעורים".

היא מספרת שבמחלקה ישנם ילדים המתמודדים עם סכיזופרניה, דיכאון והפרעות התנהגות, אבל למרות שזה נשמע מפחיד - היא לא נרתעת: "ילד שמגיע למחלקה פסיכיאטרית - זה לא דבר מפחיד, זה פשוט ילד שצריך מסגרת שקצת יותר תעזור לו". חשוב לה להעביר מסר: "יש סטיגמות על בריאות הנפש שלא צריכות להיות שם. אני רוצה שיסתכלו על בריאות הנפש כמו שמסתכלים על מחלות אחרות. המודעות חייבת לעלות! הילדים האלה יהיו ראשי ממשלה בסוף".

רעיית הנשיא בהשקת הגרעין

רעיית הנשיא בהשקת הגרעין צילום: דוברות האגודה להתנדבות

רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג ברכה ואמרה: "החיבור למסלול השירות הלאומי מניב פירות עבור כל הצדדים, מדובר בבנות שנושאות על כתפיהן אחריות גדולה מאוד ומביאות עמן עזרה מסוג אחר, משמעותית לא פחות, שנולדה מתוך הבחירה במסלול שהוא מורכב ולא מובן מאליו. אלה הן פניה היפות של החברה הישראלית על כל גווניה".