מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"עשרות מסלולים בארגוני ביטחון, חירום וחסד": גנץ חושף את מתווה הגיוס שלו - כך הוא יראה

על רקע סערת חוק הגיוס, הציע השר בני גנץ מתווה גיוס חדש שיאפשר גיוס של אלפי צעירים מכל המגזרים לצה"ל. "בתוך עשור, רוב מוחלט של הצעירים בישראל ישרתו", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/24 16:27 יז באדר א'

"עשרות מסלולים בארגוני ביטחון, חירום וחסד": גנץ חושף את מתווה הגיוס שלו - כך הוא יראה
בני גנץ , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע סערת חוק הגיוס נאם השר בני גנץ בכנסת ואמר: "כל חלקי החברה צריכים לקחת חלק בזכות לשרת את המדינה של כולנו. אחינו החרדים, אתם פטריוטים ואוהבי המדינה והארץ הזו. אל תחכו לחוק, קומו והתנדבו! גיוס עכשיו, החקיקה תושלם אחר כך". בהמשך מציע גנץ מתווה גיוס חדש, "מתווה השירות הישראלי".

חרדי אוחז בנשק, למצולם אין קשר לכתבה

חרדי אוחז בנשק, למצולם אין קשר לכתבה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

מתווה השירות של גנץ

למתווה שהציע גנץ קיימים מספר עקרונות. "הראשון", אמר גנץ, והמשיך: "רוב מוחלט מהצעירים ישרתו בהתאם לצורכי הביטחון והחברה. השני – צה"ל הוא ראשון בין שווים – מנהלת גיוס אחודה שתקום, תקבע איזה שירות יבצעו כל צעירה או צעיר ותהיה אָמוּנה על מתן הפטורים. מי שישרת שירות ארוך יותר וקרבי יותר, יזכה לתגמול גבוה יותר. השלישי - יוקמו עשרות מסלולים בארגוני ביטחון, חירום וחסד מוכרים. הרביעי – אופי השירות לא יפגע באורחות חייו ואמונותיו של אף משרת".

לאחר מכן הציג גנץ את המטרה, כי בתוך עשור, רוב מוחלט של הצעירים בישראל ישרתו. עוד הוסיף, כי חוק שירות ישראלי יובא להצבעה בשבוע שבו יובאו להצבעה החוקים להרחבת שירות החובה והמילואים. "יש להגביל אותם כהוראות שעה", אמר.

חרדים בבקו"ם

חרדים בבקו"ם צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

השר איזנקוט: "אנחנו נדרשים לקדם מיד חוק שירות ישראלי על מנת להרחיב את היקפי הגיוס"

השר גדי איזנקוט התייחס להצעת גנץ ואמר: "אנחנו נדרשים לקדם מיד חוק שירות ישראלי על מנת להרחיב את היקפי הגיוס באוכלוסייה החרדית, ערבית לשירות לאומי וציבורים נוספים. החוק שהגשנו מהווה בסיס טוב שדורש תוספת על יעדי גיוס ברורים ומתפתחים. יש לנו אפשרות לבחור בין תיקון היסטורי, להחמצה היסטורית".