מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עשרות רקטות נורו לעבר הגולן - צה"ל חיסל בכיר בחיזבאללה

הותקף אתר השיגור ממנו בוצעו השיגורים לרמת הגולן היום | חוסל בכיר בארגון הטרור חיזבאללה | במערכת הביטחון זיהו בלילה שלפני המתקפה הפעלה חריגה של מאות סימים ישראלים בשטח רצועת עזה אך לא עדכנו את הרמטכ"ל | דובר צה"ל: "הפרסום אודות הסימים - שקרי ורחוק מהמציאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/24 15:16 יז באדר א'

עשרות רקטות נורו לעבר הגולן - צה"ל חיסל בכיר בחיזבאללה
המתקפה על ישראל בשמחת תורה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

20:00 | צה"ל תקף מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון; מטוסי קרב תקפו את אתר השיגור ממנו בוצעו השיגורים לרמת הגולן

מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב את אתר השיגור במרחב כאוכבא, ממנו בוצעו לפני מספר שעות עשרות שיגורים לעבר מרחב רמת הגולן. מוקדם יותר היום, טנק של צה"ל תקף מבנה צבאי נוסף של ארגון הטרור חיזבאללה בכפר כילא.

18:20 | צה"ל חיסל את אחראי גזרת חג'יר בארגון הטרור חיזבאללה

כלי טיס של צה"ל חיסל בדרום לבנון את אחראי גזרת חג'יר, המחבל חסן חסין סלאמי. סלאמי משתייך ליחידת נאצר בארגון הטרור חיזבאללה ופיקד על מספר מתווי טרור שבוצעו לעבר כוחות צה"ל, ולעבר יעדים אזרחיים וצבאיים בצפון הארץ. בתקופה האחרונה, לקח סלאמי חלק בתיאום מתווי טרור, לרבות שיגורי נ"ט לעבר מרחב קריית שמונה ומפקדת חטיבה 769.

17:20 | אזעקות נוספות בגולן

16:00 | אזעקות הופעלו ברמת הגולן

בחיזבאללה טוענים כי שיגרו לכיוון הגולן יותר מ-60 רקטות: "בתגובה על התקיפה בבעלבכ בבקעה ונגד כפרים ובתים של אזרחים - תקפנו בסיס ברמת הגולן באמצעות 60 קטיושות". ממד"א נמסר כי בהמשך לאזעקות ברמת הגולן, צוותי מד"א יצאו לסרוק בזירות בהם התקבלו דיווחים.

בערב המתקפה: מאות סימים ישראלים הופעלו בשטח רצועת עזה

ארבעה חודשים לאחר פרוץ המלחמה: הצנזורה התירה לפרסום הבוקר (ב') כי שעות לפני המתקפה הרצחנית בשמחת תורה, במערכת הביטחון זיהו הפעלת מאות סימים ישראלים בשטח רצועת עזה. המידע הדרמטי לא הועבר לידיעת הרמטכ"ל וזאת חרף הפעלתם של מאות הכרטיסים בו זמנית. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אירועי הלילה שקדם ל-7 באוקטובר יתוחקרו לעומקם באופן מלא ויוצגו באופן שקוף לציבור".

דובר צה"ל: "הפרסום אודות 1,000 סימים ישראלים שנדלקו בו זמנית - שקרי ורחוק מהמציאות"

עוד אמרו: "הפרסום אודות 1,000 סימים ישראלים שנדלקו בו זמנית - שקרי ורחוק מהמציאות. בפועל התקבל צבר סימנים מעידים שכלל בין היתר השמשה של עשרות בודדות של סימים, אשר נדלקו באירועים קודמים בעבר. בהתאם לכך נדרכה המערכת ובוצעו פעולות מודיעיניות ואופרטיביות בשטח. כפי שפורסם בעבר, בליל ה-7.10 התקבלו סימנים מעידים בגינם התקיימו הערכות מצב ובהתאם לכך התקבלו החלטות אופרטיביות. הסימנים המעידים מבוססים על מגוון כלים ויכולות, בהם גם כלים טכנולוגיים שלא ניתן לפרט את האופן ושיטת הפעולה שלהם. נדרש לגלות אחריות וזהירות בפרסומים, כך שלא ייפגעו שיטות ויכולות מבצעיות בזמן מלחמה".

מימדי ההרס בקיבוץ בארי נחשפים

מימדי ההרס בקיבוץ בארי נחשפים, צילום: Edi Israel,Flash90

ידעו על כרטיסי הסים - הצנזורה פסלה

הדבר נחשף מוקדם יותר היום, לאחר פרסום בוואלה כי האלוף במיל' ישראל זיו איים בתביעה כנגד ערוץ 14 בגין "פרסום מטעה מכוון", זאת לאחר שבמהלך התכנית "ריקלין ושות'", טענה חברת הפאנל עו"ד ימית ינאי מלול כי בחצות ה-7 באוקטובר הכניסו 1,000 מחבלים כרטיסי סים ישראליים למכשירים הניידים שלהם. עוד טענה מלול, כי ישראל זיו אישר את הדברים בכנס לפני כחודש. עוד טענה מלול כי הרמטכ"ל ידע על האירוע שעתיד להתרחש וכי הדרג המדיני לא עודכן. כאמור, המידע לא הותר לפרסום על ידי הצנזורה עד היום.

ועדת חקירה למחדל

כזכור, לפני כחודשיים החל צה"ל לחקור את מחדל השבעה באוקטובר כאשר הרמטכ"ל הרצי הלוי מינה את צוות חקירה. בין החברים: הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז, ראש אמ"ן לשעבר זאבי פרקש, ומפקד פיקוד הדרום לשעבר סמי תורג'מן.