חוק הגיוס הגיע לבג"צ: תהלוכת אלונקות יצאה ממאה שערים

החל הדיון בעתירות נגד החלטת הממשלה שלא לגייס חרדים למרות שתוקפו של חוק הגיוס פג לפני תשעה חודשים | הקהל פרץ במחיאות כפיים על קריאה לגייס 1000 חרדים - ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון נזף | צעדת אלונקות יצאה לדרך ממאה שערים לבג"צ

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/24 09:42 יז באדר א'

חוק הגיוס הגיע לבג"צ: תהלוכת אלונקות יצאה ממאה שערים
הדיון בבג"צ, צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

בג"צ החל היום (ב') בדיון בעתירות שהוגשו נגד החלטת הממשלה שלא לגייס תלמידי ישיבות חרדים, וזאת בפני הרכב של שלושה שופטים: עוזי פוגלמן, יצחק עמית ונעם סולברג. את העתירות הגישו התנועה לאיכות השלטון, תנועת "אחים לנשק" ועותרים נוספים בדרישה לפסול את החלטת הממשלה שלא לגייס חרדים למרות שכבר לפני תשעה חודשים פג תוקפו של חוק הגיוס המאפשר את דחיית גיוסם במסגרת הסדר "תורתו אומנותו".

שידור חי: הדיון בעתירות נגד החלטת הממשלה שלא לגייס חרדים

הקהל פרץ במחיאות כפיים: "לגייס כבר עכשיו 1,000 חרדים"

במהלך הדיון, עורכת הדין דפנה הולץ לכנר קראה לגייס 1,000 חרדים במקום להקדים את גיוסם של מאות חיילים והקהל פרץ במחיאות כפיים. "אומרים לאנשים 'תבואו קודם' כאילו זה כל כך פשוט, יש 12,000 דחויי שירות שיתחילו עם גיוס של 1,000". בעקבות כך ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, נזף בקהל ואמר: "אנחנו מנסים לשמור על מסגרת דיון של ביט משפט, הקהל הנכבד מתבקש להתנהג כראוי לבית משפט".

הדיון בבג"צ

הדיון בבג"צ צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

מחאה מחוץ לביתו של השר גולדקנופף: מאות פעילים פתחו במסע אלונקות לבג"צ

במקביל לדיון המתנהל בבג"צ, מאות פעילי תנועת "אחים לנשק" פתחו במסע אלונקות מביתו של השר יצחק גולדקונפף בשכונת מאה שערים בירושלים לכיוון כיכר אגרנט בסמוך לבג"ץ. תחת כל אלונקה נכנסו שלושה פעילים, כשאת נקודת אחיזה הרביעית השאירו פנויה, כדי להציג את משמעות ההשתמטות משירות צבאי.

במיצג שנערך קודם בסמוך לביתו של השר, הציבו הפעילים צו 8 לגיוסו, במחאה על אמירתו "מה הקשר בין הממשלה למלחמה" ובקריאה כי לנוכח האתגרים הביטחוניים שעל הפרק ולמען ביטחון ישראל לדורי דורות ישנו צורך מיידי ונרחב בגיוסם של החרדים לצבא.

ההפגנה מחוץ לבג"צ

ההפגנה מחוץ לבג"צ צילום: עמיאל ירחי כיפה

"חייבים לסיים את האפליה בין דם לדם"

מתנועת אחים לנשק נמסר: "במשך שנים נשאנו בנטל השירות והשכול, אבל כעת, אל מול אתגרי הביטחון שמציב בפנינו אויב אכזר ונטל שירות אדיר על הציבור המשרת, אנו חייבים לסיים את האפליה בין דם לדם. הגיע זמן שיוויון".