מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ברגע האחרון - הקבינט חוזר בו: לא יוכנס ציוד הומניטרי לצפון הרצועה

קבינט המלחמה החליט להעביר סיוע לצפון הרצועה - והתחרט בעקבות אזהרות של גורמי המקצוע כי העברת הסחורות תהווה "פרס" לחמאס, וכי הדבר עלול לעכב את רצון חמאס להתקשר עם ישראל בעסקת חטופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/24 20:43 טז באדר א'

ברגע האחרון - הקבינט חוזר בו: לא יוכנס ציוד הומניטרי לצפון הרצועה
משאיות במעבר כרם שלום, ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

סערה התעוררה בישראל בעקבות פרסום הידיעה כי קבינט המלחמה החליט אמש (שבת) להעביר ציוד הומניטרי וסחורה לצפון רצועת עזה. לאחר הביקורות הרבות שספג הוחלט בקבינט לבטל את ההחלטה עד יעבור זעם, כך מדווח ירון אברהם.

גורמי המקצוע טענו: "העברת הסחורות - פרס לחמאס"

לפני מספר שעות פרסם אברהם כי כחלק מהניסיון של מערכת הביטחון ליצור אלטרנטיבה ליום שאחרי המלחמה, החליט הקבינט לנסות ולהעביר סיוע לצפון הרצועה. הציוד יעבור לגורמים בינלאומיים, שאינם ארגון הפליטים אונר"א, והם יחלקו אותם לגורמים המקומיים. כל זאת במטרה להימנע מכך שחמאס ימשיך לגזול את הציוד שנכנס לעזה.

שיירות האספקה לעזה

שיירות האספקה לעזה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

העברת הסחורות הייתה צפויה לקרות מחר, אלא שעל פי הדיווח ספג הקבינט לחצים כבדים מגורמי מקצוע שטענו כי העברת הסחורות תתפרש כנתינת "פרס" לחמאס, על אף המשא ומתן המתנהל בין ישראל לארגון הטרור. לטענת גורמי הביטחון העברת הסחורות עלולה לפגום במשא ומתן לעסקת החטופים, וכי "אם חיכינו עד עכשיו, אפשר לחכות עוד". לפיכך, קבינט המלחמה צפוי לבטל הערב את החלטתו. ככל הנראה העברת הסחורות לרצועה תתנהל רק כחלק מעסקה ולא "בחינם".