מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גלנט בגבול הצפון: נמשיך לתקוף בלבנון - גם במקרה של הפסקת אש בעזה

בהערכת מצב בצפון הבהיר שר הביטחון כי על אף השמועות, עסקת החטופים המתגבשת לא תעצור את הלחימה מול חיזבאללה | בשכונות הצפופות ביותר במערב חאן יונס: תעודים חדשים מלחימת יחידת אגוז בתוך עזה | הלוחמים זורקים רימון ואז נכנסים לטהר את השטח: צפו בתיעוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/24 17:59 טז באדר א' | עודכן בתאריך 25/02/24 19:35

גלנט בגבול הצפון: נמשיך לתקוף בלבנון - גם במקרה של הפסקת אש בעזה
גלנט במטה פיקוד צפון, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

על רקע השמועות על עסקת חטופים מתגבשת וההשערות כי העסקה תוביל לרגיעה גם בגבול הצפוני, הבהיר היום (א') שר הביטחון יואב גלנט כי לדבר אין שחר. שר הביטחון קיים היום הערכת מצב מבצעית בבסיס פיקוד הצפון, והצהיר: "נמשיך את האש ונעצים אותה באופן בלתי תלוי בדרום עד אשר נשיג את המטרות שלנו".

גלנט במטה פיקוד צפון

גלנט במטה פיקוד צפון צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"מי שחושב שעסקת שחרור חטופים בדרום תוביל להקלה כאן - טועה"

שר הביטחון קיבל סקירה מקציני המודיעין והמבצעים של הפיקוד על ההתפתחויות האחרונות, תוכניות האש והמאמצים לדחיקת כוחות חיזבאללה ממרחב הגבול ולסיכול חוליות ירי, מפקדים בארגון ושלילת יכולות ונכסים. גלנט אמר בתום הערכת המצב: "הגעתי לפיקוד הצפון לאחר סוף שבוע עצים שבו צה"ל תקף והיכה בחיזבאללה. אנחנו פוגעים בפעילים, אנחנו פוגעים במפקדים של חיזבאללה, והם מחפשים מחליפים ואני יכול לומר לכם שאני לא רואה מתנדבים, כולם מפחדים. אנחנו נמשיך ונכה אותם".

"אם יש כאן מישהו שחושב שכאשר נגיע לעסקה של שחרור חטופים בדרום והאש תפסק זמנית, הדבר הזה יקל ממה שקורה כאן, הוא טועה. אנחנו נמשיך את האש ונעצים אותה באופן בלתי תלוי בדרום עד אשר נשיג את המטרות שלנו. המטרה היא פשוטה – להסיג את חיזבאללה למקום שבו הוא צריך להיות. או בהסכם, או שאנחנו נעשה את זה בכוח".

פנים אל פנים: תיעוד חדש של לוחמי אגוז מול מחבלים במעמקי חאן יונס

18:00 | לוחמי יחידת אגוז של עוצבת הקומנדו נלחמים בימים האחרונים במרחבים הצפופים שבמערב חאן יונס ברצועת עזה. הלוחמים נתקלים בחוליות רבות של מחבלים ומחסלים אותם בקרבות פנים אל פנים, ירי מדויק ואמצעים נוספים.

באחת ההיתקלויות זיהו לוחמי אגוז באמצעות רחפן שני מחבלים מתבצרים בתוך בית ששימש כמתחם לחימה מאולתר. הלוחמים ניהלו קרב מול המחבלים, חתרו למגע והשליכו לעברם רימונים. המחבלים חוסלו. לאחר חיסולם, פשטו הלוחמים על המתחם וסרקו אותו.

צפו: זיהוי מחבלים באמצעות רחפן וחיסולם על ידי לוחמי אגוז:

צפו: יחידת אגוז סורקת את הבית אחרי פיצוץ המחבלים ששהו במקום

אמצעי לחימה שאותרו על ידי לוחמי אגוז

אמצעי לחימה שאותרו על ידי לוחמי אגוז צילום: דובר צה"ל

לוחמי אגוז בחאן יונס

לוחמי אגוז בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

באירוע נוסף זיהו הלוחמים מספר מחבלים חמושים, שביצעו לעברם ירי מתוך תשתית טרור של החמאס. הלוחמים הפעילו נוהל 'סיר לחץ' וניהלו קרב ממושך מול המחבלים. במהלכו, המחבלים ירו לעבר הכוח והלוחמים השיבו באש. המחבלים חוסלו בקרב, לאחר חיסולם פשטו הלוחמים על תשתית הטרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים, קלאצ׳ניקובים, רימונים ותחמושת.