15,000 שקלים: זה הסכום שתקבלו כדי להניח מטען חבלה

חשוד המשתייך לארגון פשיעה בדרום הניח מטען חבלה באשדוד וברח, בתום חקירה ממושכת של המשטרה הצליחו לאתר אותו וגילו: עבריין מוכר שילם לו 15,000 שקלים כדי להניח מטען בעקבות סכסוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/24 16:21 טז באדר א'

15,000 שקלים: זה הסכום שתקבלו כדי להניח מטען חבלה
כוח ימ"מ. ארכיון, צילום: דוברות המשטרה

לפני כחודש החלה חקירה במשטרה, אחרי שהתקבל דיווח על חפץ חשוד שאותר בחניה ברחוב ברקת באשדוד. יחידת החבלה של המשטרה שהגיע למקום אישרה כי מדובר במטען חבלה מאולתר שהתפוצץ וגרם נזק לרכב שחנה בסמוך.

בהערכת מצב מיוחדת שהתקיימה ביום האירוע, הוחלט להטיל את החקירה עלהיחידת המרכזית בלכיש, שהחלה בביצוע פעולות חקירה סמויות במוקדים שונים בארץ, והצליחה תחילה לשים את ידה על אופניים חשמליים וממצאים נוספים ששימשו את החשוד בהנחת המטען.

הניח את המטען, עלה על אופניים והמשיך במונית

עם התקדמות החקירה, הצליחו חוקרי הימ"ר לחשוף כי בימים שקדמו לאירוע, הנחת המטען תוכננה באופן קפדני, במשטרה הצליחו להתחקות אחרי המסלול המדויק של החשוד שנמלט מהזירה על גבי אופניים חשמליים ולאחר מכן באמצעות מונית, שהסיעה אותו לעיר ירושלים, שם מתגורר.

המטען שהונח

המטען שהונח צילום: דוברות משטרת ישראל

בחקירת המשטרה עלה כי העבריין שתיכנן את הנחת המטען שלפי החשד משתייך לארגון פשיעה בדרום, רקם עם החשוד הירושלמי שהניח את המטען עסקה פלילית להנחת המטען בתשלום 15 אלף שקלים, וזאת על רקע סכסוך מתמשך בין עבריינים.

שני העבריינים נעצרו בחשד לתכנון ונחת מטען חבלה

אחרי שהמשטרה השיגה מספיק ראיות נגד 2 החשודים (39, ירושלים ו 26, חדרה), הם נעצרו בראשית החודש לחקירה ביחידה המרכזית בלכיש, בחשד לתכנון והנחת מטען החבלה. בסוף השבוע הוגשה נגד השניים הצהרת תובע של הפרקליטות, שם הובהר כי יגישו נגדם מחר (ב') כתבי אישום ולצדם בקשה להמשך מעצרם עד תום ההליכים.