הפריימריז הרפובליקני "לא אפרוש מהמאבק": הבחירות בארצות הברית הוכרעו?

טראמפ ניצח את ניקי היילי בפריימריז בדרום קרוליינה, מדינה בה כיהנה כמושלת ונחשבה ל"מגרשה הביתי". ההפסד הוא מכה כואבת למטה היילי שמצידה הודיעה כי לא תפרוש. "אני לא אוותר על המאבק הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/24 08:18 טז באדר א'

"לא אפרוש מהמאבק": הבחירות בארצות הברית הוכרעו?
טראמפ והיילי, צילום: Michael Candelori,Shutterstock

נשיא ארצות הברית לשעבר דונאלד טראמפ ניצח את ניקי היילי בפריימריז הרפובליקניים שנערכו בדרום קרוליינה, מדינה בה כיהנה במושלת. היילי מצידה הודיעה כי היא לא פורשת מהמירוץ: "אני אישה של מילה", אמרה. "אני לא אוותר על המאבק הזה, כשרוב האמריקנים מסתייגים גם מדונלד טראמפ וגם מג'ו ביידן".

ניקי היילי

ניקי היילי, צילום: a katz / Shutterstock.com

טראמפ: "משהו קורה במדינה"

הנשיא לשעבר טען כי ניצחונו הוא גדול ממה שציפו לו. "אף פעם לא ראיתי את המפלגה הרפובליקנית מאוחדת כפי שהיא עכשיו. משהו קורה במדינה, דברים נהדרים קורים. יש רוח כמו שלא ראיתי אף פעם", אמר. בנאומו הזכיר את הנשיא ביידן ואמר: "ב-5 בנובמבר נסתכל לג'ו ביידן בעיניים ונגיד: 'אתה מפוטר', ואני רק מקווה שהיינו יכולים לעשות את זה מהר יותר".

הנשיא לשעבר ניצח כבר במספר מדינות

כזכור, בחודש ינואר דונלד טראמפ, ניצח בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית במדינת אייווה, עם למעלה מ-50 אחוז מהקולות. "אם הייתי נשיא ישראל לא הייתה מותקפת, הסיטואציה שם איומה כל כך. גם אוקראינה לא הייתה מותקפת - הכל מגיע מאיראן", אמר הנשיא לשעבר אחרי הניצחון.