מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מאות מחבלים, ביניהם גם כבדים: המתווה החדש לעסקת החטופים שהונח על השולחן

במסגרת פסגת פריז השנית ישראל, ארה"ב ומצרים הסכימו על מתווה חדש שיוצג לחמאס: 40 חטופים תמורת מאות מחבלים | יום הפוגה לכל חטוף | חזרה ראשונית של עזתים לצפון רצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/24 20:39 טו באדר א'

מאות מחבלים, ביניהם גם כבדים: המתווה החדש לעסקת החטופים שהונח על השולחן
נתניהו וסינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90, Yonatan Sindel/Flash90

לאחר מפגש פסגה נוסף שנערך בסוף השבוע בפריז, הבוקר (שבת) שבה המשלחת הישראלית עם מתווה חדש שהוסכם עם ארה"ב מצרים וקטאר. המתווה יוצג כבר הערב לקבינט המלחמה, ואם יאושר השיחות יימשכו. בין העקרונות הבולטים של ההצעה החדשה, נכללת הפסקת האש שתימשך לפחות שישה שבועות ושחרור של 35-40 חטופים, זאת בתמורת מאות מחבלים, ביניהם גם מחבלים כבדים.

יום הפוגה אחד לפחות על כל חטוף

בין החטופים שייכנסו לרשימה יהיו נשים אזרחיות, נשים חיילות, גברים מעל גיל 50 וחטופים במצב רפואי קשה. ישראל תתחייב בתמורה ליום הפוגה אחד לפחות על כל חטוף והגדלה משמעותית של הסיוע המוניטרי לרצועת עזה. בנוסף, ישראל הסכימה לאפשר חזרה מוגבלת של אזרחים לצפון רצועת עזה, בעיקר נשים וילדים.

ראשי המוסד והשב"כ נפגשו עם נציגים של מצרים, קטאר וארה"ב

כזכור, לאחר אישור קבינט המלחמה המשלחת הישראלית יצאה לפריז ביום שישי, לחידוש השיחות על עסקת החטופים. במסגרת הפסגה בפריז ראש המוסד דדי ברנע נפגש בארבע עיניים עם ראש ה-CIA ווליאם ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד אל-תאני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. בנוסף נערכו גם פגישות מורחבות בהם השתתפו גם ראש השב"כ רונן בר, אלוף במיל' ניצן אלון, וכן אופיר פולק, יועצו המדיני של ראש הממשלה נתניהו.