עדות על החטופה בעזה: "היא מתפללת כל יום ולא מדליקה אש בשבת"

מיד עם יציאתה מהשבי שוחחה אגם גולדשטיין אלמוג עם הוריה של אגם ברגר וסיפרה על ההתמודדות של ביתם: "היא מתפללת, מברכת על האוכל ושומרת שבת". עוד סיפרה כי המחבלים דרשו ממנה להדליק אש בשבת - והיא סירבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/24 19:56 טו באדר א'

עדות על החטופה בעזה: "היא מתפללת כל יום ולא מדליקה אש בשבת"
המנהרה בה הוחזקו החטופים , צילום: דובר צה"ל

המפגש בשבי בין החטופה אגם גולדשטיין אלמוג ששוחררה והחטופה אגם ברגר שעוד מוחזקת ברצועה דובר רבות. זאת בעקבות השיחה בין גולדשטיין להוריה של ברגר מיד לאחר צאתה מהשבי בה היא מסרה ברכת "יום הולדת שמח" לאביה הנרגש של ברגר. השיחה המלאה בין ההורים לבין גולדשטיין נחשפה באולפן שישי בערוץ 12.

המחבלים דרשו לבשל בשבת - אגם סירבה

בשיחה מסרה החטופה ששוחררה להורים המקווים כי ברגר מתפללת כל יום על אף התנאים הקשים. האם שביקשה לדעת האם ביתה אכן מצליחה לשמור על המצוות קיבלה את התשובה המרגשת: "היא מתפללת מלא, מברכת על האוכל - ולא מדליקה אש בשבת".

בהמשך סיפרה גולדשטיין להורים כי המחבלים, שידעו שברגר שומרת שבת, דרשו ממנה לנקות ולבשל עבורם במיוחד ביום הקדוש. על פי העדות, המחבלים הורו לאגם לבשל ולהדליק אש עבורם בשבת, אך היא סירבה. גולדשטיין הודתה כי "יש לה הרבה נפילות. גם היום כשאנחנו יצאנו והם נשארו זה היה קשה. אבל היא בסדר, באמת. היא רגועה ויש לה הרבה מחשבות עם עצמה. היא מרגיעה את כולם שם".