מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אונר"א הודיעו רשמית: מפסיקים להעביר סיוע לצפון רצועת עזה

סוכנות הסיוע של האו"ם שחלק מעובדיה תועדו כשהם מסייעים לחמאס בטבח הודיעה כי היא עוצרת את הסיוע לצפון רצועת עזה בשל אירועי ביזה: המצב בצפון הרצועה "לא מאפשר לבצע מבצעים הומניטריים באופן ראוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/24 19:19 טו באדר א'

אונר"א הודיעו רשמית: מפסיקים להעביר סיוע לצפון רצועת עזה
חלוקת מזון בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

סוכנות הסיוע של האו"ם, אונר"א, הודיעה כי היא עוצרת את הסיוע לצפון רצועת עזה בשל אירועי ביזה: בהודעת הארגון נכתב כי "התנהגותם הנואשת של תושבי עזה הרעבים והמותשים לא מאפשרת לבצע מבצעים הומניטריים באופן ראוי בצפון הרצועה".

מזכ"ל האו"ם הורה לבדוק את מעורבות אונר"א בטבח

נזכיר כי בתחילת החודש הודיע מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, כי תוקם ועדת בדיקה חיצונית שתבחן את החשדות נגד אונר"א לפיהן מספר עובדים בארגון לקחו חלק במתקפת הטרור הרצחנית שהייתה ב-7 לאוקטובר בישראל. לדבריו האו"ם יעשה כל שביכולתו על מנת "להבטיח ניטרליות ולהגיב להאשמות על הפרות חמורות". עבודתה של הוועדה צפויה להסתיים בסוף חודש אפריל כאשר צפוי לצאת דוח ביניים בסוף חודש מרץ.

עובד השתתף בטבח בבארי, אחר חטף אישה

על פי הראיות שנחשפו נגד אונר"א אחד מהעובדים חטף אישה מישראל ועובד נוסף מואשם השתתף בטבח בקיבוץ בארי. בנוסף עובדים אחרים תועדו מחלקים תחמושת למחבלים. חומרי החקירה המפורטים שהועברו כוללים גם את פרטיהם האישיים של כל אחד מהחשודים, חומרי מעקב על מיקומם ב-7.10, ותיעוד מעקב טלפוני עם עדויות מפלילות על מעורבותם.