מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המתווה המתגבש לעסקת החטופים והתקיפה בצפון | סיכום חדשות השבת

המשלחת הישראלית שבה מהפסגה בפריז עם גיבוש מתווה ראשוני לעסקת חטופים, הקבינט יתכנס לדיון בנושא | מתיחות בגבול לבנון: חיזבאללה שיגר, וצה"ל תקף עם מטוסי קרב | ישראל תשיב להאג כי היא מקיימת את הצווים שניתנו | דליפת דלק עצומה בים סוף בעקבות תקיפת החות'ים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/24 18:38 טו באדר א'

המתווה המתגבש לעסקת החטופים והתקיפה בצפון | סיכום חדשות השבת
חיילי מילואים בגבול לבנון, צילום: Ayal Margolin,Flash90

לאחר שובה של המשלחת הישראלית מפריז, נשמעו דיווחים על מתווה מתגבש לעסקת חטופים. על פי הדיווחים, המתווה יכלול הפסקה של שישה שבועות בלחימה ושחרור של 200 עד 300 אסירים ביטחוניים, תמורת שחרור של בין 35 ל-40 חטופים שיהיו נשים, מבוגרים וחולים.

על פי הדיווחים חמאס התגמש בעמדותיו אך עדיין דורש כי ישראל תמשיך לקיים שיחות על סיום הלחימה, בעוד ישראל מסרבת לדון בנושא. גורם מדיני בכיר מסר כי העסקה עוד רחוקה אך חמאס ויתר על כמה מדרישותיו. קבינט המלחמה יתכנס הערב על מנת לדון בדרישות חמאס ובעסקה המתגבשת.

המאבק למען החטופים

המאבק למען החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

המתיחות בלבנון

בעוד בישראל ישנה תקווה כי העסקה מול חמאס תוביל לרגיעה גם בגבול הצפוני, השבת הייתה עמוסה באירועים מול חיזבאללה. רחפן צה"לי זיהה במהלך היום חוליית מחבלים הנכנסת למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר בליידא שבדרום לבנון, מטוס קרב תקף לפני זמן קצר את המבנה בו זוהו המחבלים.

בנוסף בשעות האחרונות מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים נוספים המשמשים את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפרים רב א-תלתין, עייתא א-שעב ובליידא ובוצע ירי ארטילרי להסרת איום למספר מוקדים בדרום לבנון. במהלך היום זוהו מספר שיגורים לעבר המרחבים ערב אל עראמשה, חניתה והר דב, צה"ל תקף את מקורות הירי בשטח לבנון.

נתניהו הורה להודיע רשמית להאג כי ישראל מקיימת את הצווים

בנוסף הורה נתניהו כי ישראל תנסח מסמך תשובה לבית הדין הבינלאומי בהאג ותודיע רשמית כי היא מיישמת את הצווים שניתנו. כזכור הצווים שניתנו נגעו לסיוע ההומניטרי הניתן לאזרחים בעזה. צו נוסף שניתן הורה לישראל להמנע מהסתה לרצח עם.

הדיון בהאג

הדיון נגד ישראל בהאג, צילום: צילום מסך

דליפת דלק עצומה בים האדום בעקבות תקיפת החות'ים

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הודיע כי תקיפה של החות'ים נגד ספינה בריטית במפרץ עדן בתחילת השבוע האחרון גרמה לזיהום באורך של 29 ק"מ בים האדום, ככל הנראה מדליפת דלק או חומרים נוספים שהיו על הספינה.