"החלשת המדינה ערב ה-7.10 - גם באשמת אחים לנשק"

העיתונאי הסרוג יוצא נגד הקמפיין של "אחים לנשק" למען גיוס חרדים, ותוקף: "הדרישה לגיוס לכל מוצדקת מאין כמותה. רק קצת מוזר שהיא נשמעת דווקא ממי שהשתמש באי שירות כנשק לקידום מטרותיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/24 11:27 יד באדר א'

"החלשת המדינה ערב ה-7.10 - גם באשמת אחים לנשק"
עמית סגל, תוקף את הקואליציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאי והכתב הפוליטי הסרוג עמית סגל, הקדיש את טורו השבועי ב"ידיעות אחרונות", לארגון "אחים לנשק", שעבר מהפך מאז פרוץ המלחמה והפך מארגון מחאה לארגון התנדבות לסיוע למפונים ותושבי הדרום. במרכז טורו של סגל עלתה השאלה, האם באמת הארגון הזה השתנה? והאם הוא השפיע על מאורעות השביעי באוקטובר?

"בחסות הרטוריקה של קידום אחדות, אחים לנשק מוסיפים לאיים בסרבנות"

"מאז החלה המלחמה תנועת 'אחים לנשק' שינתה כיוון", פתח וכתב. "מארגון מיליטנטי שחסם כבשים, עודד סרבנות (סליחה: אי התנדבות) ובאופן כללי הבעיר את הרחובות, לארגון שמסייע לחיילים ולתושבי הדרום בציוד, בהתנדבות ובכסף. רק שמטרות הארגון לא השתנו", טען.

לדברי סגל, "בחסות הרטוריקה של קידום אחדות, אחים לנשק מוסיפים לאיים בסרבנות במקרה שהממשלה הנוכחית תקדם משהו שלא מתאים להם". הוא שיתף ברשמיו מריאיון שנערך בין אחד מראשי אחים לנשק, והרב איתן איזמן מהציונות הדתית. "אתה מסכים עכשיו עם הדרישה להשאיר את הצבא מחוץ לכל מחאה? נשאל. 'לא בחנתי את זה', התחמק".

מחאת חיילי המילואים נגד הרפורמה המשפטית

מחאת חיילי המילואים נגד הרפורמה המשפטית, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"החלשת המערכת החיסונית של המדינה ערב 7.10 - באשמת אחים לנשק"

סגל הזכיר את הקמפיין של הארגון בעלוני השבת בדתיים, במטרה לעודד גיוס חרדים. "הדרישה לגיוס לכל מוצדקת מאין כמותה. רק קצת מוזר שהיא נשמעת דווקא ממי שהשתמש באי שירות כנשק לקידום מטרותיו".

"החלשת המערכת החיסונית של המדינה ערב זוועות שבעה באוקטובר היא באשמת הממשלה, אבל בהחלט גם באשמת אחים לנשק וחבריהם. לשווא ינסו לרחוץ בניקיון כפיהם, אחרי שהתגאו שבלעדיהם אין צבא". לדברי העיתונאי. "הם אלה שמימשו את האיום ויצרו את הרושם אצל אויבינו שהצבא מתמוטט, תוך התעלמות בוטה מאזהרות הרמטכ"ל".