מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סמוטריץ' מאשים: "החטופים היו יכולים להיות מזמן בבית"

שר האוצר תקף הערב את התנהלות התקשורת ו"כמה ממנהיגי המדינה" בסוגיית החטופים: "סינוואר מתבצר בעמדתו בגלל התקשורת וכמה ממנהיגי המדינה שמה שחשוב להם זה למצוא חן בעיניי משפחות החטופים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/24 22:50 יג באדר א'

סמוטריץ' מאשים: "החטופים היו יכולים להיות מזמן בבית"
סמוטריץ'. , צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אחרי שבוע סוער עבור שר האוצר סמוטריץ' אשר נתפס במספר התבטאויות לא רגישות כלפי החטופים, הערב (ה') הבהיר את עמדתו בסוגיית החטופים בפוסט מקיף ומפורט בפייסבוק. סמוטריץ' האשים את התנהלות התקשורת ו-"כמה ממנהיגי המדינה" במחיר הגבוה אותו דורש סינוואר תמורת החטופים ובשאננות בה הוא שרוי.

"מה שחשוב להם כנראה זה למצוא חן כאן ועכשיו בעיניי משפחות החטופים"

"למה סינוואר מתעקש, מתבצר בעמדתו, מטפס על עצים ומציב תנאים שאין סיכוי שמדינה חפצת חיים תוכל להיענות להם?" שאל סמוטריץ' והשיב: "צריך להודות על האמת, הסיבה היא פשוטה: סינואר יושב במחילה שלו ומקשיב לתקשורת הישראלית ולכמה ממנהיגי המדינה שמה שחשוב להם כנראה זה למצוא חן כאן ועכשיו בעיניי משפחות החטופים היקרות ולזכות לאהדת התקשורת, גם במחיר פגיעה בסיכוי האמיתי להחזיר את החטופים".

"החטופים שבידיו הם ממש לא קלף יקר ששווה לו להמשיך ולהחזיק בו"

בהמשך, סמוטריץ' טען כי דווקא עמדה קשוחה מול סינוואר הייתה מביאה את החטופים הבייתה. "עמדה קשוחה שמסרבת להיכנע ומבהירה לסינוואר שהחטופים שבידיו הם ממש לא קלף יקר ששווה לו להמשיך ולהחזיק בו כדי למקסם הישגים" הסביר.

"הרוב המוחלט של החטופים כבר היו מזמן בבית בריאים ושלמים"

סמוטריץ' הוסיף כי גישה נוקשה כלפי חמאס הייתה מביאה לדבריו לשחרור מרבית החטופים. "אני משוכנע שאם כל ראשי המדינה ומערכת הביטחון היו נושאים את השדר הזה, מנתקים מגע, מסרבים לנהל מו"מ ומדברים רק באש וגופרית, הרוב המוחלט של החטופים כבר היו מזמן בבית בריאים ושלמים" כתב.