מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לאחר הודעת צה"ל - תושבי הקיבוץ תוקפים: "החלטה שרירותית. אין בניר יצחק תחושת ביטחון"

קיבוץ ניר יצחק הגיב להודעת צה"ל על החזרה למגורים בעוטף: "נכון לרגע זה אין שום הבדל באיום הביטחוני בין שני הקיבוצים הצמודים סופה וניר יצחק, וההחלטה השרירותית בוודאי שלא נובעת משיקולים ביטחוניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/24 20:58 יג באדר א'

לאחר הודעת צה"ל - תושבי הקיבוץ תוקפים: "החלטה שרירותית. אין בניר יצחק תחושת ביטחון"
קיבוץ ניר יצחק לאחר הטבח, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

לאחר הודעת צה"ל כי אין מניעה ביטחונית לחזרתם של תושבי 18 יישובים בעוטף עזה לביתם, קיבוץ ניר יצחק הגיב להודעה ואמר: "רשימת הישובים שפורסמה מונעת מטעמים כלכליים ולא ביטחוניים. חברי קיבוץ ניר יצחק מתמודדים עד היום עם האובדן הקשה של חברינו ועם השלכות האירועים הקשים שחוו". עוד אמרו: "בשעה שפעילות צה"ל ממשיכה ואף מתעצמת בדרום הרצועה, אין בניר יצחק ביטחון ובטח שלא תחושת ביטחון אל מול הדי הפיצוצים שממשיכים להרעיד את האדמה, את הבתים ואת הנפש".

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

"נכון לרגע זה אין שום הבדל באיום הביטחוני בין שני הקיבוצים הצמודים סופה וניר יצחק"

עוד המשיכו וטענו בכאב: "נכון לרגע זה אין שום הבדל באיום הביטחוני בין שני הקיבוצים הצמודים סופה וניר יצחק, וההחלטה השרירותית בוודאי שלא נובעת משיקולים ביטחוניים". לאחר מכן דרשו כי החזרה לביתם תיעשה רק כאשר יושג ביטחון מוחלט, "שיאפשר לנו להמשיך להפריח ולהצמיח את האזור כפי שעשינו באהבה רבה ב-75 שנות קיומנו".

כזכור, צה"ל הודיע היום (ה') כי מחוות דעת ביטחונית חדשה שגובשה לאחרונה עולה כי אין מניעה ביטחונית מחזרתם של תושבים ליישובים המצויים מעל 4 קילומטרים מהגבול, ותושבים ב-18 יישובים בטווח של 0-4 קילומטרים מגבול עזה יוכלו לשוב לבתיהם. בצה"ל הוסיפו כי "תכנית החזרה מגובשת בשיח מלא של מפקד פיקוד העורף עם ראשי הרשויות וההחלטה על עיתוי חזרתו של כל יישוב תתקבל בצורה פרטנית ואל מול הערכת המצב".