מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אלף פועלים גויסו לעבודה ביהודה ושומרון - זו המדינה ממנה יגיעו

ראש מועצת שומרון יוסי דגן חתם מול סאם קוסלה הבעלים של חברת כוח האדם ההודית הענקית Dynamic על הסכם להבאת כאלף פועלי בניין מהודו שיועסקו ביישובי השומרון במקום הפועלים מהרשות הפלסטינית

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/24 19:36 יג באדר א'

אלף פועלים גויסו לעבודה ביהודה ושומרון - זו המדינה ממנה יגיעו
מעמד החתימה, צילום: ללא

כבר מספר חודשים שכוח האדם בתחום הבניה צומצם, זאת מפני שלא ניתן להכניס ליהודה ושומרון פועלים פלסטינים. לאור כך, הבוקר (ה') חתם ראש מועצת שומרון יוסי דגן על הסכם הבנות מול אלדד ניצן יו"ר התאחדות מעסיקי העובדים הזרים, ומול סאם קוסלה (Sam khosla) הבעלים של חברת DINAMIC SETTINGS SERVICES PVT.LTD - חברת כוח אדם הודית ענקית המביאה פועלים לענף הבנייה מהודו.

אתר בנייה, אילוסטרציה

אתר בנייה, אילוסטרציה, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

כמו כן, חתמו חברות בניה הבונות בשומרון על הסכמים ישירים להבאת העובדים זרים, בהם קובי שריקי הבעלים של חברת שריקי גרופ הבונה 167 יחידות דיור בישוב צופים, ויוני הישראלי, יו"ר הישוב הר-ברכה, המקדם את בניית פרויקט המגורים בישוב באמצעות קבוצת הבניה 'צורים'.

1000 עובדים זרים חדשים לענף הבניה

סה"כ צפויים להגיע כאלף עובדים זרים מהודו שיעסקו בבנייה בישובי השומרון, זאת כחלופה לעובדים מהרשות הפלסטינית. כבר בחודש הקרוב צפויים להגיע לשומרון כ-100 עובדים זרים לפיילוט ראשוני, כשלאחר מכן צפויים להגיע סה"כ כ-1000 עובדים זרים לתגבר את אתרי הבנייה בשומרון ולהביא לסיום מהיר של פרויקטים שונים.

יוסי דגן: "חובה עלינו לבטל את התלות של הכלכלה הישראלית בחסדיהם של המחבלים מהחמאס"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסר: "חלק מהניצחון הוא לחזק את הבנייה והכלכלה עוד יותר, אנחנו נמצאים במלחמה, והמשימה שלנו היא לחזק העורף, לחזק את האחיזה בארץ, לחזק את הכלכלה והבניה. חובה עלינו, לבטל את התלות של הכלכלה הישראלית בחסדיהם של המחבלים מהחמאס והמחבלים מהפתח, מהרשות הפלסטינית".