מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עלוני השבת עוררו סערה ציבורית - והתנצלו: "נפלנו במלכודת פירוד"

מערכות עלוני השבת המגזריים שפרסמו בשבוע הקודם מודעות בהם נעשה שימוש ציני בשכול פרסמו כעת התנצלות, זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע שלחו בפורום הגבורה מכתב למערכות שלא לשתף פעולה עם כל פרסום שמחליש את צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/24 16:51 יג באדר א'

עלוני השבת עוררו סערה ציבורית - והתנצלו: "נפלנו במלכודת פירוד"
עלוני שבת, צילום: כיפה

לאחר הסערה שעוררו מודעות אשר פורסמו בשבוע שעבר בעלוני השבת המגזריים ובהן עשו בעלי המודעה שימוש ציני בשכול, כעת, מגיעות גם ההתנצלויות. המערכות השונות בעיתוני המגזר הדתי ובעלונים שיוצאים לקראת סוף השבוע, פרסמו הודעות התנצלות בפני הקוראים על המודעות שפרסמו. "לצערנו גם אנחנו נפלנו בשבת שעברה במלכודת פירוד שטמנו בחברה הישראלית כוחות לא תמימים", נכתב במודעה שפרסמו בעלון עולם קטן.

ההתנצלות שפורסמה,

ההתנצלות שפורסמה, צילום: עולם קטן

"הפעם זה היה גוף שהקפיד עד כה שלא לשאת באחריות מעשיו"

"הפעם זה היה גוף שהקפיד עד כה שלא לשאת באחריות מעשיו, שפרסם מודעה נבזית שמטרתה לזרוע פילוג בין הציונות הדתית ובין הציבור החרדי על ידי שימוש ציני במספרי הנופלים במוסדות הציונות הדתית. בדינמיקה של הלחץ בזמן הירידה לדפוס לא תמיד מתאפשר לשים לב לתוכני המודעות, ואנחנו מתנצלים על שיצאה תקלה מתחת ידינו יהי רצון שנמשיך לנהל מחלוקות לשם שמיים מתוך אהבה", הוסיפו בעולם קטן.

ההתנצלות שפורסמה

ההתנצלות שפורסמה, צילום: מצב הרוח

"נשתדל לא ליפול למקומות הפילוג"

התנצלות דומה פורסמה גם בעלון מצב הרוח. לדברי המערכת, "בשבוע שעבר פורסמה במצב הרוח מודעה בנושא חוק הגיוס מטעם גוף פרטי, אשר הוזכר בה שמות מוסדות חינוך של הציונות הדתית בהם נהרגו חיילים במלחמה. כעיתון, אנו מעוניינים לתת חופש ביטוי לכל אדם ומשתדלים למעט בצנזור ופסילת מודעות, אך ייתכן ושגינו באישור המודעה הנ"ל. לא הייתה לנו כוונה לפגוע באף אחד, ואם זה נעשה, הרי שאנו מתנצלים על כך". בעלון שביעי נכתב כי המערכת מתנצלת בפני מי שמצא עצמו נפגע מפרסום המודעה. "אנו מקבלים אחריות לתקלה שיצאה תחת ידנו, ונשתדל לא ליפול למקומות הפילוג", רשמו בעלון שביעי.

חללי חרבות ברזל,

חללי חרבות ברזל, צילום: David Cohen,FLASH90

נציין כי מוקדם יותר השבוע פנו משפחות שכולות מפורום הגבורה לעורכים ומו"לים בתקשורת הישראלית בבקשה לא לאפשר לגורמים קיצוניים להחליש את רוח הלחימה. "אנו, המשפחות השכולות פונים אליך, ולכלל מערכות התקשורת בישראל, וקוראים שלא לשתף פעולה עם כל פרסום אשר מחליש את צה"ל, פוגע במלחמה, פוגע בערך הניצחון, פוגע בזיכרון הנופלים ובגבורתם ועושה שימוש ציני בשכול" כתבו המשפחות השכולות במכתבם.