כומר בכנסייה בירושלים נעצר בחשד לעבירות מין חמורות בקטינים

איש דת נוצרי נעצר על ידי המשטרה בשבוע החולף בחשד שביצע עבירות מין חמורות בקטינים, ביניהם קורבן מוגבל שכלית | מעצרו הוארך לטובת המשך פעולות החקירה הנדרשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/24 14:06 יג באדר א'

כומר בכנסייה בירושלים נעצר בחשד לעבירות מין חמורות בקטינים
כנסיה בשכונת עין כרם, צילום: Hadas Parush,FLASH 90

כומר בשנות ה-30 לחייו המשמש בתפקיד בכנסייה שבשכונת עין כרם בירושלים חשוד בעבירות מין חמורות שביצע לכאורה, כלפי קטינים. כבר בתחילת החקירה נאספו על ידי החוקרים ואנשי מקצוע, עדויות ובוצעו פעולות חקירה מקצועיות נוספות שבמסגרתן הוצא צו מעצר בבית משפט השלום בירושלים כנגד החשוד.

ביום ראשון האחרון, בשעות הצהריים, נעצר החשוד לחקירה במשטרה בחשד לעבירות של מעשה מגונה בקטין מעל גיל 14 תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך, השגחה, עבודה או שירות. ביום למחרת, נעתר בית המשפט לדרישת המשטרה והאריך את מעצרו במספר ימים תוך שנעתר גם לבקשת סנגורו והורה על איסור פרסום הפרשה עד לדיון נוסף שהתקיים היום.

המשטרה מחפשת קורבנות נוספים

במהלך ימים אלו, המשיכו חוקרי תחנת מוריה בביסוס הראיות נגד החשוד תוך המשך איסוף עדויות ובדיקת מכשירו הסלולרי, בכפוף לצו חדירה שניתן מבית המשפט, ובתוכו איתרו חוקרי תכנים בעלי אופי מיני- פדופיליה. בדיון נוסף שהסתיים לפני זמן קצר, הסיר השופט את איסור הפרסום על הפרשה והאריך את מעצרו ב-5 ימים נוספים.

לצד פעולות החקירה שמנהלת תחנת מוריה, נבדק החשד שהיו מקרים נוספים שבהם היה מעורב החשוד, והמשטרה פועלת לאתר קורבנות נוספים למעשיו. על כן, במשטרה פונים לציבור- כל מי שנפגע/ה ממעשיו של החשוד, או ממעשים במאפיינים דומים, מתבקש/ת לפנות לתחנת משטרה הקרובה למקום מגוריו ולדווח על כך.