ריאיון ראשי הרשויות ביו"ש: "התרענו ולא נעשה שום דבר, הפיגוע יכול היה להימנע"

בשיחה עם "חדשות כיפה" טוענים ראשי הרשויות שלמה נאמן ועודד רביבי כי בדיוק מתרחיש הפיגוע הבוקר התריעו. "הפיגוע יכול היה להימנע אם היו מקבלים את ההמלצות שלנו", אומר ראש מועצת אפרת. שלמה נאמן דורש: "להפשיר במקסימום את הבניה ביהודה ושומרון"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 22/02/24 13:43 יג באדר א'

ראשי הרשויות ביו"ש: "התרענו ולא נעשה שום דבר, הפיגוע יכול היה להימנע"
שלמה נאמן ועודד רביבי, דורשים שינוי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בפיגוע הקשה הבוקר (ה') נרצח אזרח ישראלי ועוד 11 נפצעו בדרגות פציעה שונות, כאשר המחבלים ניצלו את הפקק שהשתרך במחסום א זעים כדי לבצע את הפיגוע. בשיחה עם "חדשות כיפה" אומרים ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן וראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי כי ניתן היה למנוע את הפיגוע וכי התריעו בדיוק על תרחיש כמו שקרה הבוקר.

"הפיגוע הבוקר הוא פשוט תרחיש שאנחנו התרענו עליו וצפינו אותו והוא היה יכול להימנע אם היו מקבלים את ההמלצות שלנו" אומר רביבי, "לכן התסכול דווקא מפיגוע שקורה במתווה שהוא כל כך צפוי מראש מתסכל". נאמן מוסיף ואומר: "צריכים פשוט לעבוד בשיטה של מלחמה ולא בשיטה של ניהול סכסוך, זה לא בעיה של חיילים אלא לקבל החלטה שאנחנו נלחמים מלחמת חורמה באויב".

הפיגוע הבוקר, הפקקים הם סכנת חיים

הפיגוע הבוקר, הפקקים הם סכנת חיים צילום: Chaim Goldberg,Flash90

נתניהו, השרים וחברי הכנסת: ההתרעות על הבעיה במחסומים

נושא הפקקים במחסומים, הם אומרים, עלה באינספור ישיבות עם חברי כנסת, שרי הממשלה וגם נתניהו. "הפכנו את כל השולחן מראש הממשלה ועד שרי הביטחון, התחבורה וביטחון לאומי, כל המערכות שלא מפתחות מספיק את יהודה ושומרון, הם אחראיות לכשלים שראינו הבוקר" אומר נאמן.

רביבי מוסיף כי לפני פחות מחודש התריעו בדיוק מפני התרחיש הזה בוועדה בכנסת: "אני יכול להעיד עליי על התכתבויות עם לשכת המפכ"ל כבר למעלה מלפני 3 שנים ושיחות עם השר לביטחון לאומי. ב-24.1 התקיים דיון שבו הצפנו בפני חברי כנסת ונציגי כל זרועות הביטחון בדיוק ממה אנחנו חוששים, חברי הכנסת יצאו מהדיון יצאו ממנו מזועזעים כי הם הבינו מה קורה במחסומים והם הבטיחו לטפל בזה. עבר כמעט חודש ולא נעשה שום דבר" הוא אומר.

זירת הפיגוע במעלה אדומים

זירת הפיגוע במעלה אדומים, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

מה הבעיה המרכזית שצריך לפתור?

רביבי: "נקודת התורפה המרכזית היא הצטברות כלי הרכב בהמתנה לבדיקה ולכן מי שמפעיל את במחסום מחוייב לראות איך מצד אחד הוא מבצע את הבדיקה ומצד שני הוא לא יוצר עומסים". שלמה נאמן דורש "לפתח את יו"ש, לפתח תשתיות שאנשים לא יעמדו בפקקים. במחסומים בגוש עציון, המחסומים עומדים וזה מתכון לפיגוע, כל עוד לא יפתחו את זה אנחנו בבעיה".

בן גביר בזירת הפיגוע, ראשי המועצות התריעו

בן גביר בזירת הפיגוע, ראשי המועצות התריעו צילום: Chaim Goldberg,Flash90

נאמן מציג דרישה שהתגובה לפיגוע תתבטא גם בבניה ביהודה ושומרון. "צריך להפשיר את כל הפרוייקטים התשתיתיים שמסתובבים ביהודה ושומרון ולהפשיר במקסימום את הבניה" הוא אומר, ממשלת ישראל היא האחראית בסופו של דבר, אני מבין שיש לחצים אמריקאים אבל אני לא בחרתי בנשיא ארצות הברית, בחרנו בחברי כנסת ושרים והדרישות שלנו הן מהם" הוא אומר.