מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הפחד הגדול של יחיא סינוואר מתממש? "יכול להתפתח לדברים לא טובים"

ברקע השמועות על מצבו הבריאותי הרופף של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלשתיניים במרכז דיין, טוען כי הוא רואה את "תחילתו של מרמור בציבור העזתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/24 09:52 יג באדר א'

הפחד הגדול של יחיא סינוואר מתממש? "יכול להתפתח לדברים לא טובים"
סינוואר, צילום: Anas-Mohammed,Shutterstock

ברקע השמועות על ניתוק הקשר של סינוואר עם הנהגת חמאס, המחלה המסתורית שהוא סובל ממנה וההפגנות מצד חלק מהציבור העזתי נגד החמאס, ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלשתיניים במרכז דיין, אוניברסיטת תל אביב, טוען: "אם יש דבר שיזיז את סינוואר או לגרום לו לבעיות זה תפיסה נגדו בזירה הפלסטינית". את הדברים אמר בראיון שקיים ברדיו 103FM.

עזה אחרי ההפצצות

עזה אחרי ההפצצות, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

"יש תחושה לא טובה בעזה"

"הציבור העזתי מראה תחילת מרמור", אומר מילשטיין, "שבראיית חמאס יכול להתפתח לדברים לא טובים. לסינוואר אין בעיה לראות את דלי הדם הולך ומתמלא, אך אם יש דבר שיזיז אותו זה תפיסה נגדו בזירה הפלסטינית".

"לכן אתה רואה הלילה את אחד מראשי הלשכה המדינית של חמאס אומר שהם מגיעים לדיונים עם גישה פתוחה", הבהיר מילשטיין ואמר, "הוא לא אומר ויתורים, הוא לא אומר הגמשות. יש שני דברים שיכולים להתפתח אם תתרחש הפסגה מחר - יחליטו להתעלם מהניסוח של האם ממשיכים את המלחמה או שזה סוף המלחמה, פשוט ממשיכים הלאה. דבר שני, שהוא לדעתי יותר ריאלי, שחמאס מגיע ואומר 'הסיפור הזה של סיום המלחמה בצורה מוחלטת, מסכימים לוותר, אבל לא נשחרר את כל האסירים'. עסקה מוגבלת לפרק זמן מוגבל, וכמות החטופים שתשוחרר היא כזו וכזו, זה לא הכול תמורת הכול, זה בעצם הפוגה, לא הפסקת לחימה".

הנהירה לרפיח מצפון

הנהירה לרפיח מצפון, צילום: Atia Mohammed,Flash90

ברקע החשש שסינוואר ברח למצרים - צה"ל מסר כי אין מידע מודיעיני לכך

כזכור, בשבוע שעבר דווח בעיתון הסעודי "אילאף" כי בישראל חוששים שסינוואר חצה את הגבול לעבר מצרים ושם הוא מסתתר עם משפחתו וחטופים נוספים. בעקבות הדיווחים גורם בצה"ל אמר כי אין שחר לדברים וכי אין שום מידע מודיעיני לכך שסינוואר הצליח לברוח.