הבחירות לרשויות המקומיות בצה"ל: כך מצביעים הלוחמים שנמצאים בעזה

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות והמועצות האזוריות שיתקיימו בשבוע הבא בצל המלחמה, בצה"ל נערכים להצבעתם של הלוחמים בעזה ובצפון וההצבעה נפתחה כבר לפני יומיים | זו ההקלה בזיהוי על הלוחמים בעזה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 22/02/24 15:13 יג באדר א'

הבחירות לרשויות המקומיות בצה"ל: כך מצביעים הלוחמים שנמצאים בעזה
בחירות בצה"ל, ארכיון, צילום: Nati Shohat,FLASH 90

הבחירות לרשויות המקומיות בישראל עתידות להתרחש בשבוע הבא בצל המלחמה ומיליוני אזרחים יצאו לקלפיות השונות, בהם מאות אלפי חיילים בסדיר ובמילואים שעתידים להצביע על מדים. בצה"ל נערכים לבחירות הללו כאשר כבר ביום שלישי האחרון נפתחו 12 קלפיות צבאיות, כולל באיזורי הלחימה בדרום ובצפון.

כמעט אלף קלפיות צבאיות

בצה"ל נערכים לפתיחת כ-925 קלפיות צבאיות בסך הכל, מתוכן כ-150 קלפיות ניידות, על מנת להגיע לכלל המשרתים בשירות סדיר ומילואים, בכלל הגזרות והיחידות. ההצבעה בקלפיות הצבאיות נעשית באמצעות פתקי הצבעה ריקים, עליהם רושם המצביע את בחירתו.

הצבעה בעת מלחמה

הצבעה בעת מלחמה | צילום: דובר צה"ל

בכל בסיס יפתח קלפי, כאשר חלק מהקלפיות הצבאיות הן קלפיות ניידות העוברות במספר יחידות לפי לוח זמנים קבוע מראש. לבקשת הצבא, משך ההצבעה בצה"ל הוארך כך שההצבעה תימשך לא פחות משבוע ימים ותינעל - כמו בכל המדינה - ביום שלישי בערב.

איך מצביעים הלוחמים שנמצאים בתוך רצועת עזה?

הרחבת הבחירות בצה"ל לשבוע נועדה לשרת את הלוחמים בעזה שגם להם הצבא יאפשר לממש את זכותם הדמוקרטית. הלוחמים שנמצאים בתוך רצועת עזה יוכלו להצביע בקלפיות צבאיות שיוצבו במקומות שייקבעו על פי תוכנית מבצעית. עדכון על מקום הקלפיות ומועד ההצבעה של הלוחמים בעזה יימסר על-ידי מפקדי היחידות בסמוך למועד ההצבעה.

בחירות בצה"ל, ארכיון

בחירות בצה"ל, ארכיון | צילום: Nati Shohat,FLASH 90

מהמורה נוספת היא אמצעי הזיהוי של הלוחמים, כאשר במקומות בהם חל איסור לשאת תעודות זיהוי תוקנו תקנות מיוחדות לפיהן ניתן יהיה להזדהות באותן קלפיות באמצעות דיסקית הצוואר של החייל, זיהוי על ידי חייל אחר או על ידי הצגת צילום בלבד של התעודה המזהה.

הבחירות בצה"ל:

"צה"ל ימשיך לעשות הכול על מנת לשמור על ביטחונם האישי של החיילים ועל אופיו הממלכתי"

ביום שלישי האחרון, עם פתיחת הקלפיות הראשונות, אמרה ראש מרכז תעסוקת עובדי צה"ל וקצינת הבחירות של צה"ל, אל"מ עינת רץ: "היום נפתחו הקלפיות הצבאיות הראשונות ברצועת עזה ובגבול הצפון בימים הקרובים ייפתחו מאות קלפיות נוספות בכלל הגזרות ובכל היחידות, על מנת לאפשר לכלל משרתי צה"ל בסדיר ובמילואים לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע וזאת בצל הלחימה צה"ל ימשיך לעשות הכול על מנת לשמור על ביטחונם האישי של החיילים ועל אופיו הממלכתי".