מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סמוטריץ' מאשים: החטופים שם בגלל יאיר לפיד

שר האוצר האשים את יו"ר האופוזיציה במהלך נאומו בכנסת: "האיש עושה סיבוב שוב ושוב על טרגדיה נוראית. פעם אחר פעם גורם לסינוואר לטפס על עצים ולהקשיח עמדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/24 23:15 יב באדר א' | עודכן בתאריך 21/02/24 23:36

סמוטריץ' מאשים: החטופים שם בגלל יאיר לפיד
סמוטריץ' מאשים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', תקף את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד במהלך נאומו בכנסת: "האיש פעם אחר פעם גורם לסינוואר לטפס על עצים ולהקשיח עמדות". בהמשך דבריו, סמוטריץ' האשים: "מי שאשם בעובדה שהחטופים שם זה יאיר לפיד והאיש עושה סיבוב שוב ושוב על טרגדיה נוראית".

החזרת החטופים לא הדבר הכי חשוב? ההתבטאות של סמוטריץ' שעוררה סערה

כזכור, רק אתמול (ד') הסתבך סמוטריץ' כשאמר כי החזרת החטופים הוא אינו הדבר הכי חשוב כרגע. בראיון לכאן רשת הוא נשאל בראיון האם החזרת החטופים זה לא הדבר הכי חשוב בעיניו, וענה תשובה חד משמעית. "לא, זה לא הדבר הכי חשוב". מייד לאחר מכן ניסה להבהיר את עמדתו: "למה לעשות תחרות? מה זה חשוב עכשיו? צריך להשמיד את חמאס. זה חשוב מאוד, אבל גם אתה מבין שאמירות 'בכל מחיר' זו בעיה. צריך להחזיר את החטופים, צריך להפעיל לחץ על חמאס".

"מי שקורא לעסקה בכל מחיר, יביא לתבוסת ישראל במלחמה"

לאחר הריאיון מיהר סמוטריץ' לפרסם הבהרה: "נשאלתי בראיון האם החזרת החטופים זה לא הדבר הכי חשוב לפני השמדת חמאס והניצחון במלחמה. תשובתי ברורה: רק על ידי השמדת החמאס והניצחון במלחמה נחזיר את כל החטופים. מי שקורא לעסקה בכל מחיר, יביא לתבוסת ישראל במלחמה וגם ירחיק את הסיכוי להחזיר את החטופים הביתה".