היועמ"שית הודיעה: בסוף החודש הבא תחול חוקית חובת גיוס בני ישיבות

היועצת המשפטית לממשלה מסרה את עמדת המדינה לבג"צ: החל מתחילת חודש מרץ אם לא תקודם חקיקה בעניין גיוס חרדים - לא יהיה בסיס חוקי להימנעות גורפת של המדינה מגיוס בני ישיבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/24 18:50 יב באדר א'

היועמ"שית הודיעה: בסוף החודש הבא תחול חוקית חובת גיוס בני ישיבות
היועמ"שית, צילום: Miriam Alster/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מסרה היום (ד') את עמדת המדינה לבג"צ: החל מיום 1.4.2024, בלא קידום חקיקה על ידי ממשלת ישראל, אין בסיס חוקי להימנעות גורפת של המדינה מגיוס בני ישיבות.

"לא יהיה מקור סמכות חוקי המאפשר הימנעות גורפת מהליכים לגיוס בני הישיבות"

במכתב התשובה לבג"ץ כתבה מיארה: "ככל שלא יוארך תוקפה של ההחלטה, בהחלטה חדשה שתעגן לוחות זמנים להשלמת חקיקה ראשית עד יום,30.6.24, לא יהיה מקור סמכות חוקי המאפשר הימנעות גורפת מהליכים לגיוס בני הישיבות. כלל גורמי המדינה המוסמכים יהיו מחויבים לפעול בהקשר להליכי הגיוס בהתאם לדין".


להורדת הקובץ

האולטימטום של היועמ"שית: "חובת גיוס אוטומטית על כל בני הישיבות"

תגובתה היועמ"שית מגיעה לאחר שבמהלך ישיבה משותפת למשרד ומשרד הביטחון הבהירה כי אם הממשלה לא תאריך את הפטור מגיוס לבני הישיבות ותצהיר כי בכוונתה לחוקק חוק חדש - לא תועל להגן על כך בבג"ץ. בנוסף מיארה הבהירה כי אם לא יוסדר מעמדם המשפטי של בני הישיבות עד לסוף החודש הבא - העברת הכספים עבור בחורי ישיבות והאברכים חרדים שתורתם אומנותם תופסק מיידית וזאת בשל מניעה חוקית להעברת הכספים.

החלטת הממשלה הנוכחית תפוג בסוף החודש הבא

כזכור, בחודש יוני האחרון החליטה הממשלה על הארכת הפטור לבחורי ישיבות עד ה-31 במרץ 2024, והתחייבה עד לחוקק חוק גיוס חדש עד מועד זה. בשל החלטת היועצת המשפטית לממשלה, עד למועד זה הממשלה תצטרך לאשר החלטה חדשה בנושא.