נחשף: המחבל תכנן להתנקש בדובר צה"ל בערבית

מחקירה משותפת של הימ"ר והשב"כ עולה כי המחבל מהפיגוע ברעננה תכנן לרצוח את סא"ל אביחי אדרעי. מחקירתו עלה כי לפני 7 באוקטובר הוא זיהה את אדרעי בזמן שישב במסעדה בעיר - ותכנן לרצוח אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/24 18:12 יב באדר א'

נחשף: המחבל תכנן להתנקש בדובר צה"ל בערבית
דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי, צילום: דובר צה"ל

השב"כ חשף היום (ד') כי מחקירה משותפת עם ימ"ר מרכז עולה כי אחמד זידאת, המחבל בן ה-24 מהפיגוע ברעננה, ניסה להשיג נשק ולרצוח את דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי. מהחקירה עולה כי לפני כמה חודשים הבחין זיאדת בסא"ל אדרעי אוכל במסעדה ברעננה ותיצפת עליו, מאחר ולא היה לו נשק או סכין לא פגע בו ומאז החל לחפשו ברחבי העיר במטרה לפגוע בו, כשהוא חמוש בסכין.

מסע הרצח ברעננה

עוד עלה מהחקירה כי שני המחבלים עבדו במכון שטיפה בעיר, לקחו שני כלי רכב שהושארו במכון והחלו במסע הרצח, כאשר המחבל הראשון דרס תחילה הולך רגל סמוך לאי תנועה ובהמשך שדד רכב נוסף מנהגת שנמלטה ממנו, תוך שהוא ממשיך ודורס הולכי רגל ונמלט אל מקום מסתור סמוך למקום עבודתו, שם נעצר בהמשך.

יצא ברכב גנוב ודרס קבוצת אזרחים

במקביל, המחבל השני יצא ברכב גנוב ממכון השטיפה ברחוב החרושת לכיוון רחוב אחוזה, דרס קבוצת אזרחים שעמדה בתחנת אוטובוס ורצח אחת מהן ולאחר מכן נמלט מהמקום, כאשר אזרח שהיה עד לפיגוע הזעיק שוטרים שעצרו את החשוד בתום מרדף.

כאמור, שני המחבלים נעצרו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז מרכז, מעצרם הוארך בהתאם לצורכי החקירה והשבוע הוגשה נגדם הצהרת תובע בגין המיוחס להם ובימים הקרובים יוגש כתב אישום עי פרקליטות מחוז מרכז.