הרבנית ימימה מזרחי: "אנחנו נגזור עלינו שתיקה, למענם"

הדרשנית הירושלמית המוכרת קוראת לקהל תלמידותיה בארץ ובעולם להצטרף לתענית דיבור בת שעה בערב פורים קטן למען החטופים, עליהם נגזרה שתיקה ארוכה וקשה. גם הרבנים הראשיים הצטרפו לקריאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/24 14:44 יב באדר א'

הרבנית ימימה מזרחי: "אנחנו נגזור עלינו שתיקה, למענם"
הרבנית ימימה מזרחי | , צילום: יעל אילן, פרשת ואשה

ארבעה חודשים וחצי בשבי: הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, וכן הרב שמואל אליהו והרב יצחק דוד גרוסמן פנו במכתב הקורא לציבור הרחב לקחת חלק בתענית דיבור שתתקיים מחר - יום חמישי י"ג אדר א, 22.2 - בתפילה לשחרור החטופים, יום סיום תקופת השובבי"ם. ביניהם גם הרבנית והדרשנית הגדולה, ימימה מזרחי, שיצאה בקריאה לתלמידותיה להצטרף לתענית הדיבור.

"שותקות איתם, למען האימהות והמשפחות, ביום חמישי בין 11:30 - 12:30, ערב פורים קטן, אנחנו נגזור על עצמנו שתיקה". כך פורסם בחשבון האינסטגרם הרשמי של הרבנית. "במקום בו נגמרות המילים ונגמרים המעשים אנחנו נשתוק. למענן, למענם. בואו ניתן שעה. נשתוק מעט ביחד, שתיקה של הזדהות וקִרבה".

משפחות החטופים מבקשות להצטרף לתענית דיבור

גם משפחות חטופים לוקחות חלק מתענית הדיבור ומבקשות להצטרף אליהם ולהיות איתם בשעה של שתיקה לזכות יקיריהם שבשבי. כך אומרת אורנה נאטורה, אמא של עומר: "בואו להיות איתנו בשתיקה. פשוט כך, להיות. בלי נאומים ובלי סיסמאות, ביחד. כל אחד עם המחשבות שלו ועם הרגשות שלו, עם בני המשפחה שלנו שעדיין לא איתנו. נכוון את עצמנו כולנו בעוצמה למען השחרור הקרוב שלהם בעזרת ה'. בואו תצטרפו אלינו".

הפגנה למען החטופים

הפגנה למען החטופים צילום: Miriam Alster,Flash90

תענית דיבור בערב פורים קטן

התענית תתקיים מעלות השחר עד צאת הכוכבים. בזמן זה לא מדברים דברי חול, רק תפילה, לימוד תורה, או פשוט שתיקה. מי שמתקשה בכך - גם לשעה אחת של תענית יש משמעות גדולה. התענית תתחיל בעלות השחר בשעה 04:44 ותסתיים בצאת הכוכבים בשעה 17:55. גם מי שקשה לו להתחייב לתענית של יום שלם, יכול לקבל על עצמו שעה אחת, בחצות היום, ולהיות שותף להמוני יהודים שישתקו מחר ביחד.