לא רק הזינוק במפלס: בשורה אדירה לאוהבי הכנרת

הכנרת עולה לאחרונה לכותרות בעקבות העלייה המשמעותית במפלס אחרי שתי מערכות חורפיות, אך יש בשורה נוספת. משרד הבריאות הסיר את איסור הרחצה בחלק מחופי האגם ועם העלייה בטמפרטורות הציבור הישראלי יכול לחזור לרחוץ בחופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/24 14:05 יב באדר א'

לא רק הזינוק במפלס: בשורה אדירה לאוהבי הכנרת
הכנרת, אפשר שוב להיכנס, צילום: תמי נחמיה, איגוד ערים כינרת

משרד הבריאות מסיר היום (ד') את אזהרת הכניסה למים בחופי הכנרת, זאת לאחר ההודעה על איסור הכניסה ביום שישי האחרון. החופים המדוברים הם: גיא, סירונית, עירוני וחמי טבריה. על פי הודעת המשרד התקלה במערכת הביוב בחופים הללו תוקנה ובעקבות "קבלת תוצאות דיגום מיקרוביאליות תקינות" הוסר החשש מטבילה בחופים. יחד עם זאת במשרד מדגישים כי הרחצה מותרת בחופים מוכרזים ובעונת הרחצה בלבד.

השפעת הגשמים: הזינוק במפלס הכנרת

על פי נתוני המדידה של רשות המים, מפלס הכנרת עלה ביממה החולפת בעוד 3 סנטימטרים ועומד על 209.82- מטרים נכון להיום. העלייה הדרמטית במפלס הכנרת פותחת מחדש את שאלת פתיחת סכר דגניה לראשונה זה 30 שנה, שאלה איתה צריכים להתמודד אנשי רשות המים.

סכר דגניה, ייפתח אחרי 30 שנה?

סכר דגניה, ייפתח אחרי 30 שנה?, צילום: ויקיפדיה

הבעיה בפתיחת הסכר - והפתרון

אך פתיחת סכר דגניה היא לא בהכרח התוצאה הרצויה ופתיחה של הסכר תגרום לכך שמי שתיה טובים יילכו לטמיון. כדי להימנע מהמצב ברשות המים שואבים את מי הכנרת כבר כיום, דבר שמוריד את המפלס בכחצי סנטימטר ליום, אך ייתכן ולבסוף לא תהיה ברירה והרשות תיאלץ לפתוח את הסכר.