מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

קבלה ישירה ללא פסיכומטרי: זה מה שמחכה למילואימניקים

אוניברסיטת תל אביב מודיעה כי תפתח מסלול קבלה מיוחד ללא פסיכומטרי למאות משרתי מילואים בכל תכניות הלימוד למעט רפואה | אלו תנאי הסף לקבלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/24 12:59 יב באדר א'

קבלה ישירה ללא פסיכומטרי: זה מה שמחכה למילואימניקים
אוניברסיטת תל אביב, צילום: שאטרסטוק

מאז פרצה המלחמה סטודנטים רבים גויסו לשירות מילואים פעיל בגזרות השונות, כאשר בפתיחת השנה האקדמית חלקם חזרו ללמוד. כמחווה למשרתי המילואים הרבים שצפויים להתחיל את לימודיהם האקדמיים, אוניברסיטת תל אביב הודיעה היום (ד') כי תאפשר קבלה של מילואימניקים ללימודים באוניברסיטה ללא בחינה פסיכומטרית בכל תחומי הלימוד - למעט לימודי רפואה. מסלול הקבלה החדש יינתן גם למפונים מקו העימות, בכפוף לאישור מהמדינה.

סטודנטים, אילוסטרציה

סטודנטים, אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

הזכאים להטבה

הזכאות תינתן למועמדים ללימודים אשר שירתו 60 ימי מילואים ומעלה בשנת 2023 (החל מה-7.10.23), או אלו שעשו למעלה מ-28 ימי מילואים בשנת 2024 (החל מה-1.1.24). ההחלטה התקבלה על רקע הקושי שיצר שירות המילואים החריג בהכנה לבחינה הפסיכומטרית במועדים דצמבר או אפריל. המועמדים יתקבלו ללימודים על בסיס ציוני הבגרות בלבד, כאשר כל תכנית לימודים בקמפוס תקצה מכסה של כ-10% מסך המתקבלים לתוכנית בשנה הקרובה, עבור אפיק קבלה במתכונת החדשה.

"הבטחנו לעשות ככל הניתן כדי שכלל משרתי המילואים יסיימו את הלימודים בהצלחה"

אוניברסיטת תל אביב התייחסה להקלות המדוברות ואמרה: "בשנת הלימודים הנוכחית הבטחנו לעשות ככל הניתן כדי שכלל משרתי המילואים יסיימו את הלימודים בהצלחה, ואנחנו נחושים לעמוד בהבטחה זו. האוניברסיטה אישרה טרם פתיחת השנה מתווה מיוחד לטובת חיילי המילואים שכלל שורת הקלות והתאמות".