מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חיל האוויר תקף שלוש מפקדות מבצעיות של חיזבאללה בדרום לבנון

אזעקות בצפון, צה"ל תקף מטרות בלבנון | דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית בדמשק | הלחימה העזה ברצועה נמשכת, עשרות מחבלים חוסלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/24 07:03 יב באדר א' | עודכן בתאריך 21/02/24 13:53

חיל האוויר תקף שלוש מפקדות מבצעיות של חיזבאללה בדרום לבנון
עשן בדרום לבנון אחרי תקיפת חיל האוויר , צילום: Ayal Margolin,Flash90

13:45 | מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו אתמול מבנה צבאי במרחב הכפר יארון שבדרום לבנון אליו נכנסו מספר מחבלים, כוחות האיסוף של יחידה 896 והמודעין של אוגדה 91 זיהו את המחבלים והזניקו את המטוסים. זמן קצר לאחר מכן נשמעו אזעקות במטולה.

בנוסף, מוקדם יותר היום מטוסי קרב תקפו שלוש מפקדות מבצעיות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון ומשעות הבוקר בוצע ירי ארטילרי להסרת איום למרחבים עלמא א-שעב וא-דהירה.

9:30 | רשתות התקשורת בסוריה מדווחות כי ישראל שיגרה מספר טילים לעבר שכונת כפר סוסה שבדמשק. על פי הדיווח, ישראל ניסתה לבצע חיסול. אמנם טרם ידוע מי היה היעד, אך לפי רשת "סקיי ניוז" התקיפה כוונה לעבר "אישיות איראנית" וישנם מספר הרוגים במקום. עוד דווח כי גורמים מחיזבאללה ומאיראן נהגו לשהות במבנה שהותקף.

תקיפה ממוקדת בזייתון: עשרות מחבלים חוסלו

8:30 | צוות הקרב של חטיבה 401 פעל ביממה האחרונה בשכונת זייתון, מדרום לעיר עזה וחיסל עשרות מחבלים בהיתקלויות על הקרקע ובאמצעות הכוונת כלי טיס. הלוחמים טיהרו את המרחב ופשטו על מבנים חשודים. הלוחמים זיהו מחבל במרחב באמצעות רחפן ולאחר הזיהוי חתרו למגע וחיסלו אותו.

הלוחמים בעזה

הלוחמים בעזה, צילום: דובר צה"ל

בדרום הרצועה הכוחות מעמיקים את הלחימה בחאן יונס עם צוותי קרב חטיבתיים, אשר פושטים על יעדי טרור ומחסלים עשרות מחבלים ביום. לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי תקפו מרחבים חדשים במזרח חאן יונס ובמהלך לחימתם חיסלו ביממה האחרונה מחבלים רבים.

לוחמי צוות הקרב החטיבתי של הצנחנים, מתקדמים ומרחיבים את ההתקפה במערב חאן יונס וחיסלו אמש מחבלים בירי צלפים מדויק והשמידו תשתיות טרור. בנוסף, מכלול האש החטיבתי של 7 חיסלו באמצעות כלי טיס שני מחבלים על אופניים שנעו חמושים לעבר כוחותינו. לוחמי עוצבת הקומנדו הרחיבו גם הם את ההתקפות במערב חאן יונס וחיסלו מספר מחבלים. במהלך הקרבות עם המחבלים, יחידת אגוז ירתה RPG לעבר מחבל, ופגעה בו בצורה מדויקת.

לחימה בעומק הרצועה

לחימה בעומק הרצועה צילום: דובר צה"ל

לוחם נח"ל נפל בקרב, שלושה לוחמים נפצעו קשה

7:00 | דובר צה"ל התיר לפרסום הבוקר (ד') כי סמ"ר אברהם אובגן, בן 21, מנתניה, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח"ל ולוחם מילואים בגדוד איסוף 636, אוגדת יהודה ושומרון (877), נפצעו באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. כמו כן, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחותיהם עודכנו.

סמ"ר אברהם אובגן ז"ל

סמ"ר אברהם אובגן ז"ל צילום: דובר צה"ל

קטאר: התרופות הועברו לחטופים

20:00 | אמש הוציא משרד החוץ הקטארי הודעה כי המדינה "קיבלה אישור מחמאס" ושהחל תהליך העברת התרופות לידי החטופים. בתגובה יצאה הודעה מלשכת ראש הממשלה שטענה כי ישראל תבחן את אמינות הדיווח ותמשיך לפעול למען שלום החטופים. כזכור, ההודעה של קטאר באה בעיכוב של חודש לפחות, ועל אף ההבטחות הקודמות.