מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לאחר חודש - קטאר טוענת: חמאס החל בהעברת התרופות לחטופים

חודש לאחר שהועברו לידי חמאס התרופות החיוניות לחטופים, הודיעה הערב קטאר כי "קיבלה אישור" מחמאס שהחלה העברת התרופות למוחזקים בעזה. ישראל בוחנת את אמינות הדיווח | צה"ל מעדכן: כטב"מ של חיזבאללה נפל במושב בגליל המערבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/24 20:14 יא באדר א'

לאחר חודש - קטאר טוענת: חמאס החל בהעברת התרופות לחטופים
משאית סיוע קטארית נכנסת לעזה מגבול מצרים, צילום: Atia Mohammed,Flash90

20:00 | לפני כחודש הודיעה קטאר כי החלה בהליך העברת תרופות חיוניות לחטופים, והתחייבה כי יגיעו ליעדן. אך מאז לא קיבלה ישראל כל אינדיקציה שהחטופים אכן קיבלו את התרופות המיוחלות. צה"ל אף מצא בבית החולים נאצר לפני מספר ימים חלק מהתרופות המדוברות. הערב (ג') הודיעה קטאר כי התרופות יגיעו ליעדן.

קטאר: חמאס אישרה שהתרופות מגיעות לחטופים

על פי הצהרת משרד החוץ של קטאר, המדינה "קיבלה אישור מחמאס" שהחלה העברת התרופות לידי החטופים. בתגובה יצאה הודעה מלשכת ראש הממשלה שטענה כי ישראל תבחן את אמינות הדיווח ותמשיך לפעול למען שלום החטופים. כאמור, ההודעה של קטאר באה בעיכוב של חודש לפחות, ועל אף ההבטחות הקודמות. כזכור, חבילת התרופות שהועברה לעזה הכילה תרופות חיוניות לחטופים הנזקקים להן באופן יום יומי.

כזכור, השבוע מצאו לוחמי צה"ל בבית החולים נאצר שברצועת עזה ארגזי תרופות ועליהם שמות של חטופים ישראלים. חבילות התרופות שאותרו היו סגורות ולא הועברו לחטופים כפי שהובטח במסגרת עסקת החטופים.

התרופות שהיו מיועדות לחטופים

התרופות שהיו מיועדות לחטופים צילום: דובר צה"ל

צה"ל מאשר: "הכטב"מ שאותר באזור עכו - של חיזבאללה"

18:30 | צה"ל הודיע הערב (ג') כי הכטב"מ שנפל במושב בוסתן הגליל סמוך לעכו שייך לחיזבאללה. הכטב"ם נפל בשלמותו וככל הנראה לא היה חמוש. בהודעת צה"ל נכתב: "האירוע מתוחקר. כוחות צה"ל ומשטרת ישראל נמצאים במקום".