"אין ברירה": חשבתם שיקר פה? אושר המס שיעלה לכם מאות שקלים בחודש

ועדת הכספים אישרה את החלטת הממשלה להגדלת המע"מ ל-18% החל משנת 2025. בליכוד חלוקים: "העליתם ל-18% ולא התחלנו עם לבנון, שוב נעלה מיסים?". ההצעה תועבר להצבעה בכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/24 14:17 יא באדר א'

"אין ברירה": חשבתם שיקר פה? אושר המס שיעלה לכם מאות שקלים בחודש
ועדת הכספים, היום, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר החלטת הממשלה על העלאת המע"מ באחוז אחד החל מהשנה הבאה, אישרה היום (ד') ועדת הכספים את המהלך והחל משנת 2025 יעמוד המע"מ על שיעור של 18%. המהלך מגיע כאמור ברקע המצב הכלכלי אליו נקלעה המדינה בשל המלחמה וכחלק מהתוכנית לייצוב המשק. הצו יועבר לאישור מליאת הכנסת.

חילוקי דעות גם בתוך הקואליציה

הדיון בוועדת הכלכלה היה סוער ונרשמו חילוקי דעות גם בתוך הקואליציה עצמה. חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד תקף את ההחלטה להעלות את המע"מ ואמר: "אתם לוקחים לעובדי שכר מינימום את ה-430 ש"ח שלהם שבשבילם זה הרבה. זהו מס טיפש שפוגע בחלשים בלי אלמנט צמיחה כלכלי לידו. זה מהלך טיפשי, תחזרו לשולחן הסרטוטים ותביאו לנו משהו שמביא לצמיחה, העליתם ל-18% ולא התחלנו עם לבנון, שוב נעלה מיסים? אני לא אצביע בעד".

חנוך מילביצקי

חנוך מילביצקי, מתנגד להמהלך. צילום: Erik Marmor/Flash90

"הניסיון היה לגעת בכמה שיותר סקטורים"

מנגד אמר חבר הכנסת אלי דלל: "אני בעד העלאת המע"מ כי אני חושב שאין ברירה, אבל לפני כן היה צריך לעשות עבודה קשה שלא נעשתה". תמר לוי בונה מאגף התקציבים במשרד האוצר אמרה בישיבה כי "זו תוכנית רחבה יותר, הניסיון היה לגעת בכמה שיותר סקטורים, הדורות הבאים סופגים 6.6% גרעון – 130 מיליארד שקלים, התקציב סופג קיצוצים משמעותיים בהוצאות התקציב, זה כבר קרה בממשלה".

גם באופוזיציה תקפו את הצעד וחברת הכנסת נעמה לזימי אמרה: "מדינה שלא עושה דבר, פונה לצעד שפוגע בחלשים, למה לא לפנות למיסוי הון וחברות גדולות קודם כל? הכי קל זה מס שאף אחד לא ישים לב אליו אבל ירגיש אותו בכל התשומות הנלוות אליו. אני ממש רואה את הצעדים האלה כסיוע להון הגדול ופגיעה באוכלוסייה החלשה ביותר, זה תקציב גזרות".