"החוטף של הבן שלי היה עובד סוציאלי"

איילת, אימו של יונתן סמרנו ז"ל שגופתו נחטפה לעזה בידי עובד אונר"א בשביעי באוקטובר, תקפה בחריפות את הארגון ואת האו"ם. המשפחה תגיש תביעה: "אני אקח את זה הכי רחוק שאפשר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/24 09:28 יא באדר א'

"החוטף של הבן שלי היה עובד סוציאלי"
עובד אונר"א שהשתתף בטבח, צילום: משרד הביטחון

משפחתו של יונתן סמרנו ז"ל שגופתו נחטפה לעזה קיבלה לפני מספר ימים את הידיעה כי מי שחטף את גופת הבן הוא עובד ארגון אונר"א. בראיון הבוקר (ג') לרשת ב' אמרה אימו איילת כי המשפחה תיקח את זה הכי רחוק שאפשר ותגיש תביעה נגד האו"ם: "נגיע למזכ"ל האו"ם ולכל מי שקשור לזה".

עובדי אונר"א בטבח ה-7 באוקטובר צילום: משרד הביטחון

"בצה"ל התנצלו על הדרך בה גיליתי על כך"

"את הידיעה הראשונית שמעתי מכתבת של הוושינגטון פוסט שאמרה לי שהיא עושה כתבה על החטופים" תיארה איילת את הפעם הראשונה ששמעה על כך, "בסוף היא שאלה אותי מה אני חושבת על זה שהבן שלי נחטף על ידי עובד אונר"א". היא מתארת איך ברגע זה חשבה שאולי מדובר במתחזה וניתקה את השיחה.

יונתן סמרנו ז"ל

יונתן סמרנו ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

היא המשיכה ותיארה איך בצה"ל הסבירו את הדברים: "באותו רגע שלחתי הודעה לקצין צה"ל ושאלתי אותם על מה מדובר, הם אמרו לי שזה בבירור. אתמול שוחחתי עם האלוף ליאור כרמלי שם אישרו את הפרטים והתנצלו על הדרך בה גיליתי על כך".

תביעה נגד האו"ם: "נגיע גם למזכ"ל"

"אני אקח את זה הכי רחוק שאפשר, אני כרגע מלווה על ידי לא מעט יועצים ועורכי דין ואנחנו נגיע למזכ"ל האו"ם ולכל מי שקשור לזה. נגיש תביעה נגד אונר"א והאו"ם" אמרה האם. היא סיכמה ואמרה: "במובן הזה שאיבדתי ילד זה לא משנה אם זה חמאס או אונר"א, זה כן משנה שיש פה מעשה של רצח וחטיפה ובסופו של דבר הגורם שעומד מאחוריו שזה גורם שאמור להיות ניטרלי ובטח לא אמור להיות מזוהה עם גוף טרור".

מזכל האו"ם

מזכל האו"ם גוטרש. צילום: FLASH90,Flash90