מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נערכים לתרחיש האימים: רמזורים יושבתו - כבישים יוחשכו

במשרד התחבורה נערכים לאפשרות של מלחמה נרחבת בצפון והתרחישים הצפויים בעקבות ירי תחמושת מדויקת לעבר תשתיות לאומיות. שיגרום להפסקות חשמל אזוריות ועלטה ממושכת

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/24 22:37 י באדר א'

נערכים לתרחיש האימים: רמזורים יושבתו - כבישים יוחשכו
עמוד חשמל עולה באש בעקבות פגיעת רקטה, צילום: Yossi Aloni,Flash90

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, כינס היום (ב') הערכת מצב מיוחדת בחמ"ל המשרד, על מנת להערך בצורה מיטבית לתרחיש עלטה כתוצאה מהרחבת העימות בצפון. בדיון הוצגו התרחישים הצפויים במקרה של ירי תחמושת מדויקת לעבר תשתיות לאומיות שיגרום להפסקות חשמל אזוריות ויגרום לעלטה ממושכת.

היערכות לגיוס מילואים נרחב ומחסור בכוח אדם

בדיון הודגשה אחריות החברות לשמר את הרציפות התפקודית, לשפר את המוכנות ולתת מענה לציבור האזרחים גם בעיתות חירום. מנהלי החברות התבקשו במהלך הישיבה להיערך לניהול ביקושים ופערים בכח אדם בשל גיוס מילואים נרחב שיתרחש עם התעצמות הלחימה. חברות התשתית הונחו במהלך הישיבה לערוך תרגילים, סימולציות, מקרים ותגובות בשיתוף עם רשות החירום הלאומית, על מנת לסגל שגרת פעילות באופן מיטבי בכל מצב העלול להגרם מהלחימה.

הדיון במשרד התחבורה

הדיון במשרד התחבורה צילום: משרד התחבורה

פעילות הרמזורים ותאורת הכבישים במקרה של עלטה

כמו כן נדונו בישיבה חופש התנועה בצירים בתרחיש של עלטה ופעילות הרמזורים, מצלמות ותאורה, לצד תיעדוף אנרגיה לצירים האסטרטגיים של מדינת ישראל והוספת אמצעים להארכת רציפות האנרגיה העצמאית בנתיבי ישיראל וחברות התשתית. כן הוצגו פתרונות שונים ותכניות שגובשו בחברות.

שירותי תעופה אזרחית בזמן לחימה רב זירתית

במהלך הערכת המצב נדונו גם הנושאים: יבוא ויצוא סחורות בנמלי הים, פעילות מערך התעופה והמעברים היבשתיים והאפשרות להמשיך לקיים את שירותי התעופה האזרחית, בזמן לחימה רב זירתית, זאת, לצד פעילות התחבורה ציבורית ורכבת ישראל תוך מתן דגש על תכנון, הפעלה ומתן שירותים ותקשורת עם הנהגים והמפעילים.

"אפשרות ממשית להתגברות המלחמה בזירה הצפונית"

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן סיכם: "אנחנו נמצאים בימים אלה בשגרה מורכבת, עם אפשרות ממשית להתגברות המלחמה בזירה הצפונית. בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב אנחנו מקיימים את ההערכות לתרחיש עלטה, ומביאים בחשבון שאירוע כזה עלול להתרחש בטווח הזמן המיידי. שיתוף הפעולה בין כלל החברות - כפי שהתקיים עד כה - הוא לא דבר מובן מאליו".

מנכ"ל המשרד בדיון

מנכ"ל המשרד בדיון צילום: משרד התחבורה